مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد:

ترانزیت بیش از 44 هزار و 500 دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیانه میانه



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رشد 16 درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان و ترانزیت بیش از 44 هزار و 500 دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه طی 4 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «قاسم عسکری نسب»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به 97 هزار 852 تن رسید که نشانگر رشد 16 درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است و همچنین بنادر غرب هرمزگان توانسته جایگاه سوم این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

عسکری نسب ضمن اشاره به جابجایی 44 هزار و 544 دستگاه خودروی ترانزیتی طی چهار ماهه سال جاری افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 739 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی  توسط 7 هزار و 424 سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شده است.

گفتنی است؛ بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشور های آسیای میانه محسوب می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها