لغو سفرهای اتوبوسی به عراق/ تعدادی اتوبوس برای بازگرداندن زائران به کشور در پایانه‌های مرزی مستقر شد



مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: حرکت تمامی اتوبوس‌ها به سمت پایانه‌های مرزی کشور عراق لغو شده و تنها تعدادی اتوبوس برای بازگرداندن زائران در پایانه‌ها مستقر شده است.

      

به گزارش صبح ساحل، داریوش باقر جوان گفت: هم اکنون هیچ اتوبوسی از سمت ایران به سمت پایانه‌های مرزی به ویژه مهران برای جابه‌جایی زائران حرکت نمی‌کند و از شب گذشته اتوبوس‌هایی که در بین راه بودند بازگردانده شدند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری، تعدادی اتوبوس در پایانه‌ها به ویژه مهران برای زائرانی که وارد ایران شده مستقر کرده‌ایم تا مسافران را بازگردانند.

او می‌گوید: هیچ نگرانی بابت کمبود ناوگان وجود ندارد و از ظرفیت اتوبوس‌ها در استان‌های هم جوار برای جابه جایی زائران استفاده کرده‌ایم.

باقرجوان گفت: سازمان راهداری آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران را دارد تابع دستورات وزارت کشور، وزارت خارجه و ستاد اربعین است.

  

اسکان موقت زائران در حسینیه‌ها و موکب‌ها

مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه اعلام کرد:
 به دنبال بسته شدن مرز بین المللی شلمچه با پیشنهاد عراق، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر سه هزار نفر از زائرانی که به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند، در ۱۰ حسینیه خرمشهر و یک هزار نفر در مواکب مستقر در شلمچه اسکان یافتند.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین: مرز خسروی موقتا برای خروج زائران بسته شده است ولی بازگشت زائران ایرانی و اتباع خارجی از این مرز به داخل کشور ممانعتی ندارد و هم اکنون شرایط برای بازگشت زائران فراهم است.

 مسدود شدن مرزها تصمیم دولت مرکزی عراق بوده و تا اطلاع ثانوی امکان خروج از مرز وجود ندارد و از تمامی زائران انتظار می رود تا اطلاع بعدی به مرز مراجعه نکنند و اخبار مرتبط را از منابع رسمی از جمله صدا و سیما، منابع خبری استانداری کرمانشاه و اطلاعیه های رسمی ستاد اربعین استان کرمانشاه دنبال کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها