زمین‌لرزه فین خسارت نداشت/ آماده‌باش مدیریت بحران تا 24ساعت آینده



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه در منطقه فین این زمین لرزه تا کنون خسارتی نداشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، مختار سلحشور اظهار کرد: تیم های ارزیاب برای بررسی میدانی شرایط لحظاتی پس از وقوع زمین لرزه به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که از این تیم‌ها و دهیاری ها بدست ما رسیده گویای آن است که زمین لرزه پنج و چهار دهم ریشتری بخش فین تا کنون بدون خسارت بوده است.

سلحشور اضافه کرد: بررسی های دقیق تر برای تکمیل داده ها در حال انجام است و امید می‌رود گزارش های بعدی نیز تایید کننده بدون خسارت بودن زمین لرزه باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: با توجه به لرزه خیز بودن این استان بایستی ساخت و سازها براساس اصول ایمنی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی انجام شود و نظارت لازم برای رخ ندادن تخلف در این زمینه وجود داشته باشد.

محمد حسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به زلزله امروز که در جنوب کشور رخ داد گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری با مرکزیت شهر فین در استان هرمزگان که در ساعت ۱۳:۴۴ امروز در عمق ۱۴ کیلومتری از سطح زمین رخ داد، سازمان مدیریت بحران تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را به حالت آماده‌باش درآورد و این آماده‌باش تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه مردم نباید نگرانی و ترسی بابت زلزله داشته باشند، گفت:‌ باید بدون ترس و وحشت از زلزله همواره در برابر آن آماده و هوشیار بود. به ساکنان این مناطق توصیه می‌کنم که نگرانی بابت زلزله نداشته باشند اما با حفظ هوشیاری از قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های سست پرهیز کنند. همچنین اخبار مدیرت بحران و دستورالعمل‌های امدادی را تنها از منابع رسمی دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

 

گفتنی است که زمین لرزه ای نسبتا شدید با قدرت پنج و چهار دهم ریشتر فین را برای چند ثانیه لرزاند و اهالی بندرعباس هم آن را احساس کردند.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۱۳ و ۴۴ دقیقه و پنجاه ثانیه به وقوع پیوست.

مرکز این زمین لرزه در فاصله ۴۲ کیلومتری بندرعباس، ۳۲ کیلومتری فین، ۳۵ کیلومتری قلعه قاضی، ۴۲ کیلومتری تخت به وقوع پیوسته است.

 

منابع: ایرنا، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها