رئیس اداره شیلات میناب مطرح کرد:

قطب تولید پرورش میگوی کشور،فاقد اسکله



خلیل حیدری اسکله صیادی ثابت را یکی از نیازهای ضروری شهرستان میناب دانست و گفت: ۸۶ لنج و ۱۳۵ شناور صیادی در میناب مشغول فعالیت هستند.

به گزارش صبح ساحل،«خلیل حیدری»رئیس اداره شیلات میناب با اشاره به اینکه صنعت میگوی ایران از سال 1370 در منطقه کلاهی شهرستان میناب آغاز شده است، گفت: شهرستان میناب همواره در صنعت تکثیر و پرورش میگو پیشرو بوده است.


رئیس اداره شیلات میناب تصریح کرد:شهرستان میناب با وجود نوار ساحلی به طول 40 کیلومتر، وجود حدود ۶ هزار هکتار زمین مناسب برای احداث پرورش میگو و وجود دو سایت فعال پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی از شهرستان‌های مهم شیلاتی استان و کشور است.


حیدری افزود: میگو‌های برداشت شده پس از بسته بندی، علاوه بر مصرف داخلی به کشور‌های چین، روسیه، بلاروس، اسپانیا، فرانسه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب با اشاره به اینکه میگوی پرورشی شهرستان میناب از نوع وانامی هستند، گفت: میگو‌های پرورشی با وزن ۱۸ تا ۲۳ گرم برداشت می‌شود.

حیدری گفت: قیمت فروش میگو‌ها در مزرعه هر کیلوگرم بین ۸۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد.

وی با اشاره به میزان تولید ۸هزار تن میگوی پرورشی در سال اظهار کرد: برداشت میگوی پرورشی از مزارع شهرستان میناب تا اواخر آبان ادامه دارد.

حیدری اسکله صیادی ثابت را یکی از نیازهای ضروری شهرستان میناب دانست و گفت: ۸۶ لنج و ۱۳۵ شناور صیادی در میناب مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره شیلات میناب افزود: میزان توفیقات صیادی غیر مجاز طی پنج ماه امسال به صفر رسیده است.

وی با اشاره به گزارش های رسیده مبنی بر  صید محاصره ای غیرمجاز در دریای میناب گفت: سازماندهی صیادان غیر مجاز در دستور کار شیلات قرار دارد.
 حیدری گفت: پیشنهاد می شود از محدوده سیریک زیستگاه مصنوعی آبزیان راه اندازی می شود.

رئیس اداره شیلات میناب مطرح کرد: با توجه به فصل تخم ریزی شیرماهیان در شهریور ماه صید اینگونه آبزیان دریایی ممنوع است و در صورت مشاهده علاوه بر توقیف شناور با متخلفان صید غیرمجاز برخورد قانونی می شود؛ با توجه به بیماری لکه سفید و بیماری  ahpnd میزان تولید میگوی پرورشی نسبت به سال گذشته در استان کاهش تولید داشته ایم.
حیدری با اشاره به وجود ۱۲۸ مزرعه پرورش میگوی دریایی در میناب خاطر نشان کرد: در این مزارع ۶ هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها