اجرای بزرگ ترین طرح آبرسانی کشور در سیستان و بلوچستان



با پیگیری های وزارت نیرو طرح جهاد آبرسانی به عنوان یک ضرورت در کشور اجرایب شد و بیشترین تعداد روستا در این طرح به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرد.

      

۱۷۵۱ روستا سهم سیستان وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با همت دولت سیزدهم قرارگاه جهاد آبرسانی تشکیل شده که ۱۷۵۱ روستا سهم استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: دو ویژگی مهم سیستان و بلوچستان جوانی جمعیت و تعدد جمعیت روستایی است که این امر نشان می‌دهد باید خدمات فراوانی را به حوزه روستا اختصاص دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آبرسانی یکی از عواملی است که برای جلوگیری از مهاجرت به آن نیاز داریم.

مدرس خیابانی افزود: از مجموع ۱۷۵۱ روستای طرح جهاد آبرسانی تاکنون ۸۱ روستا به طور کامل آبرسانی شده و برنامه ریزی لازم برای استفاده از منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی بزرگترین طرح آبرسانی تاریخ جمهوری اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: برای تامین آب استان همزمان چند مسیر دیگر را نیز ادامه می دهیم که یکی از آنها خط انتقال آب دریای عمان است.

مهمترین مشکل این استان کمبود آب است که در دولت سیزدهم به آن توجه بسیاری شده، همچنین تاکید رییس جمهور بر تامین آب مورد نیاز منطقه با اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مردم را امیدوار به آینده روشن کرده است که در صورت تحقق این طرح ها توسعه و پیشرفت منطقه دیگر برای مردم آرزو نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها