معافیت مددجویان از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه در طرح ملی مسکن



 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مددجویان این کمیته و سازمان بهزیستی از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن معاف شدند.

      

به گزارش صبح ساحل، سیدمرتضی بختیاری با اعلام این خبر افزود: برنامه دولت مردمی سیزدهم، ساخت چهار میلیون واحد مسکن تا پایان این دولت است؛ که این موضوع در قالب قانون جهش تولید مسکن به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۶۰ هزار واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته و باید در مدت چهار سال احداث و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مددجویان، اظهار کرد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان شهری و ۱۲۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

بختیاری همچنین از ثبت نام ۲۳۱ هزار مددجو در طرح ملی جهش مسکن خبر داد و تاکید کرد: به دلیل ناتوانی از پرداخت مبلغ آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی توسط مددجویان، ثبت نام این افراد نهایی نشده بود. با پیگیری‌های انجام شده توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مقرر شد که خانواده‌های تحت حمایت این دو نهاد از پرداخت این مبلغ اولیه معاف شوند و بنابراین مددجویان نیاز به پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه نخواهند داشت.

رئیس کمیته امداد با اشاره به خدمات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور، گفت: این قرارگاه ساخت بخش زیادی از مسکن مددجویان در طرح ملی جهش مسکن را به‌عهده خواهد داشت.

بختیاری در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با بنیاد مستضعفان نیز افزود: بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۱۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد خواهد ساخت؛ که در صورت اتمام فاز اول تا پایان امسال، فاز دوم برای ساخت ۱۰ هزار واحد جدید در سال آینده نیز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که ۵۰ درصد دغدغه معیشتی مددجویان کمیته امداد، موضوع مسکن است، تصریح کرد: در قالب تفاهم‌نامه با بسیج ۴۰ هزار واحد در روستاها تا پایان سال ۱۴۰۲ ساخته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها