مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد:

هرمزگان در رتبه نخست ذخایر منابع آبی کشور



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته و امسال ذخیره و آبگیری سد جگین در شرق استان به ۹۲ درصد رسیده است و هرمزگان رتبه نخست ذخایر منابع آبی کشور را دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، جمشید عیدانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در زمان حاضر استان هرمزگان به‌ لحاظ ذخایر منابع آبی نسبت به سایر استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و سدهای استان هرمزگان نیز در وضعیت مطلوب قرار دارند.
وی بیان داشت: خوشبختانه آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به‌شکلی پایدار در حال تامین است و در آینده نیز با مشکل جدی روبه‌رو نخواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به وضعیت مطلوب آبگیری سدها تاکید کرد: هرچند استان هرمزگان در زمان حاضر از لحاظ ذخایر آبی جایگاه خوبی دارد، ولی مشکل کم‌آبی، موضوعی جدی است، لذا توجه به استفاده صحیح از منابع آب، اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی و تغییر الگوهای کشت در بخش کشاورزی و صنعت باید در اولویت‌های همه شهروندان، کشاورزان و صنعتگران باشد.
عیدانی ادامه داد: هم‌اکنون در سد جگین ۹۲ درصد، سد استقلال میناب ۶۳ درصد، سد سرنی ۵۰ درصد و سد شمیل و نیان نیز ۴۴ درصد آب مورد نیاز استان هرمزگان ذخیره شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها