پیگرد قانونی بیش از 25 شرکت متقلبانه در عملیات تجاری حج توسط کشور عراق


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب‌نیوز 
وزارت حج و عمره از اقدامات انجام شده توسط کمیسیون عالی حج و عمره در جمهوری عراق که منجر به پیگرد قانونی بیش از 25 شرکت متقلبانه در عملیات تجاری حج شد، ابراز قدردانی کرد.
یک منبع وزارتخانه در این بیانیه همچنین به زائران احتمالی هشدار داد که از پیشنهادهای غیرمجاز حج که در سال جاری عمدتاً از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، دوری جسته و اعتماد نکنند.
شرکت در حج مستلزم دریافت ویزای حج قانونی است که توسط مقامات پادشاهیِ عربستان سعودی با هماهنگی دفاتر امور حج در کشورهای مربوطه یا از طریق سکوی حج نوسوک برای کشورهایی که دفتر رسمی حج ندارند، صادر شده است.این منبع گفت که وزارت حج و عمره بر تبلیغات شرکت‌ها و کمپین‌ها و همچنین شناسایی حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی که گفته می‌شود بسته‌های حج را با قیمت‌های فریبنده ارائه می کنند، رصد می‌کند.این وزارتخانه تصریح کرد که ویزاهای عمره، گردشگری، کار، دیدار با خانواده، ترانزیت و سایر مقوله‌ها واجد شرایط انجام حج نیستند. این سازمان از زائران خواست مراقب باشند که قربانی شرکت‌ها و سایرینی نشوند که مدعی ارائه کمپین‌های تجاری حج یا سایر ابتکارات گمراه کننده هستند.
محسن توتلا، رئیس سازمان جهانی حج، می‌گوید: «مقررات باید رعایت شود و مجوزهای مستند قانونی، همانطور که ویزای رسمی حج ارائه می‌شود، باید صادر شود، بنابراین یک برنامه حج امن، ایمن، مدیریت شده و نمایندگی عادلانه برای همه ملیت‌ها ارائه می‌شود.» 
در این بیانیه، این وزارتخانه خواستار همکاری همگان برای کمک به مبارزه و گزارش شرکت‌ها و کمپین‌های متقلب و کسب اطلاعات تنها با مراجعه به وب‌سایت رسمی و تعامل با کانال‌های آن در شبکه‌های اجتماعی است.
  
  
بزرگترین اپرای عربی جهان در ریاض برگزار شد
 نگاهی به خلیج‌تایمز
«زرقا الیمامه»، اولین و بزرگترین اپرای جهان به زبان عربی، اولین نمایش خود را در مرکز فرهنگی ملک فهد در ریاض انجام داد و مخاطبان را به سفری غنایی در یکی از معروف‌ترین داستان‌های فولکلور در شبه جزیره عربستان برد.
این اپرا توسط کمیسیون تئاتر و هنرهای نمایشی عربستان تهیه شده است و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت.
   
تمرکز بر فیلمسازان نوظهور در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی در عربستان سعودی 
 نگاهی به عرب‌نیوز 
دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه عفت در جده پذیرای سینماگران مشتاق و خلاق در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی Showreel Effat بود.
موضوع این رویداد سه روزه، که روز پنجشنبه به پایان رسید، «پشت دیده‌ها» بود که هدف برگزارکنندگان را منعکس می‌کرد تا فرآیند خلاقانه و جنبه‌های کمتر قابل مشاهده فیلم‌سازی را روشن کنند. این برنامه شامل طیف متنوعی از پیشنهادهای سینمایی بود که از کار و استعداد فیلمسازان دانش آموز تجلیل می‌کردند، نه تنها آن‌هایی که در مدرسه تحصیل می کنند بلکه همسالان آن‌ها در سراسر جهان.
محمد غزاله، رئیس دانشکده هنرهای سینمایی، صحنه را با مروری بر آثار به نمایش درآمده در این جشنواره تنظیم کرد که در قلب آن، فیلم‌های خلق شده توسط دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان این دانشکده قرار داشت که در فیلم و انیمیشن پیشگام بوده‌اند.در کنار استعدادهای بومی، جشنواره ویترینی برای گزیده‌ای چشمگیر از فیلم‌های دانشجویی بین‌المللی ارائه کرد. این آثار با دقت از مجموعه ای متشکل از 2150 اثر ارسالی از بیش از 115 کشور، که به انتخاب نهایی 57 اثر استثنایی از 27 کشور: عربستان سعودی، مصر، لبنان، تونس، یمن، مراکش، ترکیه، فرانسه، بلژیک، کاهش یافت. ژاپن، ایتالیا، استونی، جمهوری چک، ایالات متحده، چین، نیوزیلند، سنگاپور، کانادا، تایوان، روسیه، یونان، اسپانیا، لهستان، هند، اندونزی، مکزیک و پاکستان نیز از دیگر کشورهای حاضر در این فستیوال بودند.فیلم‌های برگزیده برای دریافت جوایز در هفت بخش از جمله بهترین فیلم بلند سعودی، بهترین فیلم بین‌المللی انیمیشن و جایزه معتبر تماشاگران رقابت کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها