برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه محصولات و صنایع‌دستی در قشم



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی در قشم راه اندازی می‌شود.

   

به گزارش صبح ساحل، افشار فتح الهی در بازدید از نخستین جشنواره دستاورد‌های مردمی قشم (شهریما) افزود: این تولیدات ریشه در فرهنگ و تاریخی دارد که از گذشتگان ما بر جای مانده است.
وی گفت: این جشنواره فرصتی برای گردشگرانی است که ضمن حضور در مسابقات جام جهانی، تمایل به استفاده از ظرفیت‌های جزیره قشم را دارند و می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه، با آداب‌ورسوم جامعه محلی این منطقه آشنا شوند.
فتح الهی افزود: درصدد طراحی نمایشگاهی دائمی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی جامعه محلی هستیم تا ضمن پیوند تولیدکننده به مصرف‌کننده، ظرفیت‌های تولیدات با کیفیت روستا‌های قشم را ابتدا به گردشگران داخلی و سپس به گردشگران خارجی معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در هر حوزه‌ای که ظرفیت‌های مردمی ورود کردند، شاهد جهش‌ها و پیشرفت‌های بی‌شماری بودیم و وظیفه مسئولان فراهم‌سازی بستر ظهور و بروز توانمندی‌های ریشه‌دار بومی و محلی با مشارکت مردم است.
نمایشگاه (شهریما) با ۴۰ غرفه عرضه محصولات روستایی جزیره، ۱۷ غرفه محصولات اقوام مختلف ایران‌زمین، ۴۰ اجرا و باز زنده سازی آیین‌های محلی، ۲۰ سخنرانی آنلاین، ۳۰ کارگاه آموزشی یامال و پخش زنده مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا هشتم آذرماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ تا ۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم، پذیرای بازدیدکنندگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها