مدیرکل فرودگاه‌های استان خبر داد

رشد ۲ برابری تعداد پروازهای خارجی در هرمزگان



تعداد پروازهای خارجی در هرمزگان در ۸ ماه امسال بیش از دو برابر رشد داشته است. به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان، در این مدت تعداد ۵۷۸ فروند پرواز خارجی انجام‌شده که معادل ۲۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. جمشید دلفاردی تعداد پروازهای ورودی به هرمزگان را ۳ هزار و ۷۵۶ فروند پرواز ذکر کرد که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، وی پذیرش مسافر ورودی به کشور را 367هزار و 699 نفر اعلام کرد که این تعداد نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. دلفاردی به پروازهای خروجی به فرودگاه اشاره‌ای داشت و گفت: اعزام مسافر در مدت‌زمان اعلام‌شده با ۳هزار و ۷۶۲ فروند بوده که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲۱ درصدی داشته است.وی ادامه داد: تعداد نشست‌وبرخاست پروازهای داخلی و خارجی به ۷ هزار و ۵۱۸ فروند رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶۲۴ هزار و ۷۸۴ فروند بوده است.دلفاردی به جابجایی ۷۵۱ هزار و ۳۸ مسافر در ۸ ماه سال جاری اشاره کرد که این ارقام رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همکاری با ۱۵ شرکت هواپیمایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان بابیان همکاری با 15 شرکت هواپیمایی گفت : امسال یک شرکت هواپیمایی (پارس ایر) به این فرودگاه اضافه شد. دلفاردی از 15 مسیر پروازی داخلی و 3 مسیر خارجی نیز مطالبی عنوان داشت . وی مهم‌ترین پروازهای داخلی در این بازه زمانی را تهران، مشهد و شیراز و پروازهای خارجی را دبی ، مسقط و دوحه اعلام کرد. این مقام مسئول تصریح کرد: پروازهای دبی در طول هفته به‌جز سه‌شنبه و پنج‌شنبه برقرار است. وی گفت: پروازهای مسقط فقط روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود. دلفاردی از برقراری مجدد پرواز دوحه بعد از جام جهانی خبر داد.

جابجایی ۴۰۳ زائر به نجف

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به برقراری پرواز بندرعباس_نجف و جابجایی زائرین اربعین نیز از فرودگاه بندرعباس در ایام اربعین خاطرنشان کرد: در بازه زمانی در قالب ۶ پرواز ،۴۰۳ زائر جابجا شده است. وی از آغاز فرایند مناقصه بهسازی پارکینگ خودرویی ، بهسازی ترمینال خارجی ، در جهت نوسازی تجهیزات حمل‌ونقل هوایی و زیباسازی محوطه فرودگاه مطالبی عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها