آغاز عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا



با حضور جمعی از مدیران استانی عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا آغاز شد.

      
به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در آیین آغاز عملیات تکمیل فاز نخست بندر نخل ناخدا اظهار داشت: بحث دریا و استفاده از دریا یکی از مسائلی بود که آنگونه که باید به آن توجه نشده بود و پروژه بندرگاه نخل ناخدا برای جبران این مسئله بوده است. 

وی افزود: در بخش بنادر و سازه‌های دریایی شاهد رخ دادن اتفاقات مبارکی هستیم در بخش‌های نرم افزاری هم کارهای خوبی در حال انجام است ما در پهنه مهم دریایی از بندرعباس تا چابهار شاهد رویه خرد بودیم اما با تغییرات انجام شده در بنادر به ویژه در سیریک رویه ترانزیت، صادرات و واردات نیز اضافه می‌شود. 

استاندار هرمزگان گفت: بندرگاه های بندرخمیر و لنگه کارهای خوبی در حال انجام است برای تیاب و بندرگاه این منطقه نیز طرح جدید مطالعاتی در نظر گرفته شده که مطابق آن قرار است یک پایانه ترانزیت خودرو به کشورهای شمال شرقی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: گردشگری دریایی مغفول مانده و برای حل این مسئله مطابق تفاهم سه جانبه امضا شد و انتظار می‌رود با پای کار آمدن قرارگاه خاتم این تفاهم نامه به سرانجام برسد و عملیاتی خواهد شد تا جایگاه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی حفظ و تثبیت شود. 

دوستی گفت: این اسکله و احداث موج شکن یک تک پروژه نیست و با تخصیص اعتبار 2 هزار میلیاردی به دنبال ایجاد یک اکوسیستم دریایی هستیم و در طراحی نیز جزئیات به روز در نظر گرفته شده و امکانات تفریحی بسیار خوبی برای این پروژه مهم امکان سنجی شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیازمند پروژه‌های توسعه شهری هستیم این پروژه‌ها کمک خواهد کرد جوانان بتوانند از امکانات روز دنبال استفاده کنند و طرح اکوسیستم دریایی نیز طرحی فوق العاده و در همین راستا است که می‌تواند سازه‌های گردشگری را ارتقا داده و میزان رضایت در جوانان را افزایش دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به وقفه پیش آمده در اجرای طرح در سال‌های گذشته گفت: این وقفه ناشی از کمبود منابع مالی و تکمیل نبودن طرح بوده است که این مسائل سعی شده در طرح جدید به طور کامل حل شود و بدون وقفه این طرح مطابق زمان بندی صورت گرفته به پایان برسد.

گفتنی است در قالب اجرای فاز اول بندر نخل ناخدا قرار است حوضچه این بندر شامل بازوی اصلی به طول 350 متر و بازوی فرعی به طول 150 متر با تخصیص اعتبار 134 میلیارد تومانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تکمیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها