در 9 ماه نخست سال:

افزایش ۷۳ درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: پنج میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۲۶ تُن کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از بنادر غرب این استان صادر شده که ۷۳ درصد آن مربوط به کالای غیرنفتی است.

   

به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالاری روز شنبه گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده در ۹ ماهه امسال، ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۷۴۳ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۸۳ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی از مجموع عملیات انجام شده، سه میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۷۴ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۱۶ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در خصوص ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز گفت: طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۲۵۵ هزار ۵۹۲ تن رسید.

سالاری ادامه داد: این میزان حجم ترانزیت در بنادر غرب هرمزگان افزایش ۱۶ درصد افزایش را به دنبال داشته و بنادر غرب توانسته با این میزان ترانزیت جایگاه سوم از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی، در ۹ ماهه امسال نیز ۱۱۸ هزار و ۱۶۲ خودرو از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت شد که در این بخش نیز ۲۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها