معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

طرح گردشگری کودک فارس به عنوان پایلوت کشور انتخاب شد/ فارس در جاذبه‌های گردشگری نیازمند فضاسازی‌های جدید است



معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه امروز این استان در حوزه جاذبه‌های گردشگری نیازمند فضاسازی‌های جدید است، گفت: آنهایی که چند دهه سیطره بر پیکره این شهر دارند بگویند چه کاری در این بخش انجام داده‌اند که انتظار دارند همه مرتب بیایند و بروند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «محمد فرخ‌زاده»، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در مورد اختصاص بودجه به پلاک‌های میراثی ثبتی در بافت تاریخی شیراز که خطرساز است ،گفت: بودجه خاصی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی نیست و همین که این اداره بتواند به سه هزار اثر ثبت شده رسیدگی کند، شاهکار کرده است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اقتصاد گردشگری در اولویت نخست نیست.

شهرداری‌ ملکف به ایمن‌سازی است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: شهرداری‌ها ملکف هستند در بعد ایمنی با حکم مراجع قضایی به ملک‌های خطرساز و دارای ارزش ورود کنند و میراث نیز می‌تواند آنها را به صورت بسته سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

فرخ‌زاده در خصوص آخرین وضعیت مرمت دیوانخانه وکیل هم گفت: مشکل در بحث مالکیت است. مخابرات و میراث توافقاتی داشتند و قرار بوده به ازای این ملک، معوضی داده شود. سوابق بصری و سمعی نیز حاکی از این است که معوض داده شده اما به دلیل واگذاری مخابرات به بخش خصوصی در همان زمان، ابهاماتی وجود دارد که در حال پیگیری آنها هستیم.

بهره‌برداری فارس از فرصت جام جهانی قطر

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون سهم صفر درصدی فارس در بهره‌برداری از فرصت برگزاری جام جهانی در قطر، گفت: طبق آمار و ارقام فارس بالاترین بهره‌وری را با وجود شرایط خاص حاکم، داشته است.

فرخ‌زاده ادامه داد: در کشور ٤ فرودگاه اجازه ترانسفر و جابجایی مسافرین جام جهانی را داشت که سه فرودگاه آن در استان فارس (شهرهای شیراز، لار و لامرد) بود؛ همچنین در این ایام صادرات استان به قطر سه برابر شد و عمده این صادرات در بخش صنایع دستی، میوه و سبزیجات و خشکبار بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: در طول مدت برگزاری بازی‌های جام جهانی تعدادی از گردشگران نیز به استان فارس آمدند که البته بعضی‌ها از این موضوع نگران و ناراحت شده و مطالب یکطرفه‌ای را بیان کردند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه برای بررسی یک موضوع باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد، گفت: فارس در قطر دارای ٢٠٠ مترمربع فضای نمایشگاهی بود و ٩ نفر از اساتید و هنرمندان استان در این نمایشگاه اقدامات ارزشمندی ارائه کردند.

او تاکید کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، تحریم‌ها و شرایط خاص حاکم بر کشور، وضعیت فارس در بهره مندی از ظرفیت‌های جام جهانی قطر بهتر از همه کشور بود اگرچه اعتقاد داریم می‌توانست بهتر از این نیز باشد.

وحدت و خلافیت ویژه‌ای از بخش خصوصی در بخش گردشگری نمی‌بینیم

فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه امروز ما باید تمرکزمان را روی گردشگری داخلی بگذاریم و بخش خصوصی نیز باید با خلاقیت و ابتکار و برگزاری جشنواره‌های رویدادی و تورهای با تخفیف به دنبال جذب گردشگر باشد، گفت: ما امروز وحدت، انسجام و خلافیت ویژه‌ای از بخش خصوصی در بخش گردشگری نمی‌بینیم؛ بخش خصوصی مدام می‌گوید دست ما بسته است، در حالی که تاکنون هیچ طرح و برنامه‌ای از سوی آنها ارائه نشده است.

او با بیان اینکه بخش خصوصی مدام از مانع بودن دولت سخن می‌گوید، افزود: حال به ما پاسخ دهند که ما چه موانعی بر سر راه آنها به وجود آورده‌ایم؟ به جز اینکه گفته‌ایم در و پیکر شهر شیراز و ظرفیت‌ها در اختیار شماست.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر اینکه برخی از کسانی که سال‌ها در صنوف مرتبط با گردشگری فعالیت دارند و دارای سواد ضعیفی هستند به دنبال فرافکنی و لمپن سازی رسانه‌ای هستند و مدام می‌گویند بودجه معاونت گردشگری استانداری در کجا هزینه می‌شود؟ گفت: آنان نمی‌داند که معاونت گردشگری دستگاه اجرایی نیست و کد بودجه‌ای ندارد.

امروز شیراز با بن بست جاذبه‌ها مواجه است

فرخ‌زاده همچنین با بیان اینکه دلم می‌سوزد که برخی افراد بی اطلاع چند دهه در این صنعت حضور دارند، تاکید کرد: امروز شیراز با بن بست جاذبه‌ها مواجه است و باید به دنبال ایجاد جاذبه‌های جدید برویم و در این راه نیاز است همه پای کار بیایند. اگرچه در استان، سدهای زیادی مقابل ما ایجاد می‌کنند اما من هم عادت دارم که با در بسته مواجه نشوم و لذا بسیاری از کارها را از طریق خارج از استان دنبال می‌کنم.

این مقام مسئول، از آغاز به کار ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان سخن گفت و اظهار کرد: طی جلساتی که تاکنون برگزار شده وظیفه اسکان به آموزش و پرورش داده شده است.

او با بیان اینکه امروز استان فارس و شهر شیراز در حوزه جاذبه‌های گردشگری نیازمند فضاسازی‌های جدید است، گفت: ما نه یک پارک هیجانی داریم و نه یک پیست اتومبیلرانی و موتورسواری. آنهایی که چند دهه سیطره بر پیکره این شهر دارند بگویند چه کاری در این بخش انجام داده‌اند که انتظار دارند همه مرتب بیایند و بروند.

فرخ‌زاده در خصوص اینکه گفته می‌شود در یک جلسه محرمانه با حضور وزیر کشور پس از حادثه شاهچراغ(ع) پیرامون تخریب برخی از املاک میراثی واقع در محدوده حرم به ویژه در محل بیات مصوباتی مبنی بر تخریب شکل گرفته است هم گفت: من در چنین جلسه‌ای نبوده‌ام اما اینکه جلسات را محرمانه کنیم چیزی از آن در نمی‌آید مردم حقشان است که همه چیز را بدانند.

او گفت: واقعیت موضوع اینست که طرح ٥٧ هکتاری مربوط به محدوده حرم است و صندوقی پیرامون احیای بافت اطراف حرم‌های مطهر در چهار شهر کشور شامل مشهد، قم، شیراز و شهر ری شکل گرفته و مقرر شده که ١٠ درصد از فروش مستغلات دولتی در این استان‌ها در قالب وام یا پرداخت‌های بلاعوض در راستای احیای اطراف حرم اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین با بیان اینکه در شهر شیراز طرح ٥٧ هکتاری محدوده در حرم بود اما طرح ٣٦٠ هکتاری فقط محدوده خدماتی را در بر می‌گیرد نه کالبدی آن، گفت: اگر کسی از این مصوبه برداشت خلافی انجام داد، آن را گزارش دهید.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان فارس، از تصمیم‌گیری برای راه‌انداری ٤٠ هنرستان شبانه‌روزی در جوار شهرک‌های صنعتی فارس در راستای ارتقای مهارت و ایجاد مشاغل تضمینی خبر داد.

فرخ‌زاده گفت: در سفر  وزیر آموزش و پرورش به فارس راه‌اندازی اولین هنرستان در شهرستان لامرد در کنار کارخانه آلومینیوم مصوب شد و در همین راستا در تمام شهرستان‌های استان این هنرستان‌های شبانه روزی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس  همچنین تجهیز هنرستان‌های استان را از دیگر دستاوردهای وزیر آموزش و پرورش به فارس برشمرد.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: در بحث طرح گردشگری کودک، فارس به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده و طرح راه‌اندازی و ایجاد پارک مهارت‌های کودکان از این استان به وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها