وزارت بهداشت:

واکسیناسیون سرخک_سرخجه برای اتباع خارجی در کشور انجام می‌شود



رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون سرخک_سرخجه برای اتباع خارجی در کشور انجام می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محسن زهرایی»، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف اصلی از انجام این واکسیناسیون تقویت ایمنی اتباع خارجی علیه سرخک است و با این واکسن، سرخجه هم پوشش داده می شود.

وی افزود: واکسن سرخجه تنها، سال‌های طولانی است که در کشور استفاده نمی شود، واکسنی که بکار می رود واکسن همراه با سرخک و یا همراه با سرخک و اوریون است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد: طی هفته‌های اخیر بیش از ۲۳۵ هزار غیر ایرانی در گروه سنی ۹ تا ۳۰ سال در کشور واکسن سرخک تزریق کرده‌اند و این بیماری تحت کنترل است.

به گفته زهرایی، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر خروج افغانستانی‌ها از کشورشان بیشتر شده و درصد زیادی از آن‌ها که به ایران آمدند، ممکن است به سرخک مبتلا بوده و در نتیجه باعث شیوع این بیماری در کشور ما شده باشد، بیشتر مبتلایان به سرخک در گروه سنی زیر ۱۰ سال به‌ویژه زیر پنج سال هستند.

گفتني است؛  آذرماه امسال ۶۰۰ هزار دز واکسن سرخجه اهدایی از طرف یونیسف وارد کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها