13

مهر

1403


سیاسی

17 آذر 1393 10:27 0 کامنت

 صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: دانشجويان بايد بدون اينکه تنشان بلرزد نظرات خود را آزادانه بيان کنند چون دانشجويان وجدان بيدار جامعه هستند.به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، دكتر جاسم جادري در آئين گراميداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد با تبريک اين روز به همه دانشجويان، عنوان کرد: دانشجويان در اين دوره حساس از تاريخ انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي بايد با رسالت تاريخي خود آشنا شوند و به اين رسالت عمل کنند.وي ادامه داد: دانشجويان نبض زنده جامعه هستند و مي توانند در امور حکومتي و دولتي و کمک به جامعه تاثيرگذار باشند و دانشجويان بايد در هرجا اشکال و انحرافي ديدند آن را متذکر شده و منتقل کنند.استاندار هرمزگان 16 آذر را روز حرکت دانشجويان براي استقلال و آزادي خواهي دانست و افزود: اين حرکت بزرگ با ايستادگي و مقاومت و تقديم خون دانشجويان در سال 1332 در اعتراض به حضورمعاون رئيس جمهور آمريکا آغاز شد و دانشجويان در مقاطع حساس ديگري همچون 15 خرداد 42 و 17 شهريور 57 و پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نقش اساسي داشتند.جادري تصريح کرد: مسلح شدن دانشجويان به علم و دانش موجب توسعه متوازن و همه جانبه و بهره برداري درست از ظرفيت هاي کشور مي شود و از دانشجويان انتظار مي رود با بينش و آگاهي مناسب به نقد منصفانه و بيان نظرات خود بپردازند.وي با بيان اينکه فضاي دانشگاه بايد با نشاط باشد، اظهار داشت: دانشجويان بايد بدون اينکه تنشان بلرزد نظرات خود را آزادانه بيان کنند چون دانشجويان وجدان بيدار جامعه هستند.نماينده عالي دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه محل حضور احزاب نيست اما دانشجويان در قالب تشکل هاي سياسي و با حفظ حريم ها بايد به ارائه نظرات و مباحث خود بپردازند.

جادري موفقيت و استقلال کشور را مرهون تلاش تمامي اقشار جامعه و به خصوص دانشجويان دانست و گفت: دانشجويان بايد آن قدر از دانش و بينش سياسي بالايي برخوردار باشند که بازيچه دست برخي احزاب و گروهها قرار نگيرند.وي اضافه کرد: مسئولان دانشگاه نيز بايد زمينه بيان نظرات دانشجويان در فضاي سالم سياسي را فراهم کنند تا شاهد رشد و پيشرفت و تضارب آراء در دانشگاه باشيم و توجه داشته باشيم که نشاط جامعه مرهون حضور و فعاليت دانشجويان است.

استاندار هرمزگان يادآور شد: دانشجويان آينده سازان اين کشور هستند و بايد خود را براي سازندگي و مديريت کشور در آينده آماده کنند.جادري در ادامه سخنان خود با اشاره به برخي مشکلات و کمبود امکانات در دانشگاه هرمزگان، عنوان کرد: متاسفانه در اين دانشگاه مشکلاتي از جمله در زمينه خوابگاه، غذاي دانشجويان و پروژه هاي نيمه کاره وجود دارد.وي گفت: با تصميماتي که با حضور مسئولان دانشگاه هرمزگان گرفته شد اعتبار مناسبي براي تکميل فاز 2 دانشکده فني مهندسي، رفع مشکل رفت و آمد و غذاي دانشجويان و تکميل سالن ورزشي و استخر دانشگاه هرمزگان اختصاص پيدا مي کند.

فرمانداران براي انجام كارهاي ماندگار در شهرستان ها تلاش كنند

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان گفت: فرمانداران بايد وقت و انرژي خود را صرف انجام كارهاي ماندگار در شهرستان ها كنند. جاسم جادري در نشستي با فرمانداران استان هرمزگان با تاكيد بر اينكه ما به عنوان مسئول بايد رفتار مناسبي با مردم داشته و از تكبر دوري كنيم، عنوان كرد: فرمانداران بايد وقت و انرژي خود را صرف انجام كارهاي ماندگار در شهرستان ها كنند تا مردم از اين اقدامات سود ببرند. وي ادامه داد: تقويت اقتصاد و توجه ويژه به سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال از جمله مهمترين برنامه هايي است كه بايد در اولويت كار فرمانداران قرار گيرد. استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم نظارت بر عملكرد دستگاههاي اجرايي در شهرستان ها اشاره كرد و افزود: فرمانداران با سركشي از ادارات و پروژه هاي مختلف در شهرستان ها بر عملكرد دستگاهها نظارت كنند تا شاهد بهبود روند كارها باشيم. جادري تصريح كرد: خدمت به مردم فرصت بزرگي است كه در اختيار ما قرار گرفته و نبايد در اين زمينه كوتاهي كنيم و بايد با تمام وجود در راستاي خدمت به مردم گام برداريم.

نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد

نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان هرمزگان همزمان با هفته پژوهش و فناوري با حضور استاندار هرمزگان و جمعي از مسئولان استاني کار خود را آغاز کرد. دكتر جاسم جادري استاندار هرمزگان پس از افتتاح اين نمايشگاه از دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان بازديد و با دستاوردهاي دستگاه ها و مراکز علمي استان آشنا شد. در نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري محصولات دانش بنيان توليد شده در هرمزگان نيز براي بازديد کنندگان معرفي مي شود. استاندار هرمزگان همچنين از غرفه بنياد نخبگان و پارک علم و فناوري بازديد و در جريان آخرين دستاوردهاي شرکت هاي دانش بنيان استان قرار گرفت.

در اين بازديد علي فتي رئيس پارک علم و فناوري استان هرمزگان با قدرداني از حمايت هاي استاندار هرمزگان در برپايي نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري گفت: معاونت توسعه مديريت و منابع استانداري نيز در برپايي پررنگ اين نمايشگاه نقش به سزايي بر عهده داشت. نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري در هرمزگان در سالن مجتمع آموزشي و پژوهشي بصيرت دانشگاه هرمزگان برپا شده و هر روز از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 پذيراي علاقه مندان خواهد بود.

مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران نيز در اختتاميه همين نمايشگاه در  ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 20 آذر در محل سالن اجتماعات شركت سهامي برق منطقه اي برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img