13

مهر

1403


اقتصادی

شهرستان‌ها

10 بهمن 1401 19:18 0 کامنت

رئيس مركز جهاد کشاورزی سياهو پیش بینی کرد، امسال بیش از ٦٠ هزار تن محصول نارنگی برداشت شود که در مقایسه با پارسال تفاوتی ندارد.

 

محمود شيخ زاده گفت: برداشت محصول نارنگی در سياهو تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی افزود: محصول برداشت شده به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی فرستاده می‌شود. مرغوب‌ترین نارنگی کشور در دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس تولید می‌شود. نارنگی سیاهو بعلت آب و هوای کوهستانی، و وجود آب و خاک مناسب منطقه، به خوش طعمي شهرت دارد و از مرغوبيت بالايي برخوردار است.

رئيس مركز جهاد کشاورزی سياهو اضافه کرد: اصلاح و نوسازی باغ‌های نارنگی سياهو در دو آبادي فورخورج و هماگ تا پايان بهمن اتمام است.

 

 نارنگیِ «سیاهو»
«منطقه سیاهو» با وجود آب و هوای مطلوب، دارا بودن مناظر کوهستانی و طبیعی مانند غار نمک، رودخانه جاماش، باغ های نارنگی و غیره، منطقه ای بکر و مورد علاقه گردشگران است. سیاهو، درگز، سیخوران، تل سورو، خرسین، زاکین و سغ از جمله روستاهای منطقه سیاهو بوده که نارنگی‌های مرغوبی در آن کشت می‌شود. نارنگی سیاهو به دلیل استفاده نشدن از کود شیمیایی در مراحل کشت آن و شرایط آب و هوایی منطقه طرفداران بسیاری دارد. فصل برداشت نارنگی سیاهو از اواخر پاییز شروع می‌شود و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. هرمزگان سومین استان برتر کشور در زمینه تولید محصول نارنگی است.

دیدگاه ها (0)
img