آغاز بزرگترین پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو از تاریخ 13 بهمن ماه/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده



ایران‌خودرو از تاریخ 13 بهمن ماه بزرگترین پیش‌فروش خود را آغاز می‌کند.

     

به گزارش صبح ساحل، ایران‌خودرو از پنج‌شنبه 13 بهمن ماه چهار محصول را با موعد تحویل چهارماهه و یکساله و با اختصاص سود مشارکت عرضه می‌کند که این طرح تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در این مرحله چهار محصول وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور ایکس یو وی عرضه می‌شود. متقاضیان عادی، مشمولان طرح جوانی جمعیت و دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

شرایط ثبت نام در بزرگترین پیش فروش ایران خودرو

از شرایط این فروش می‌توان به ایجاد حساب وکالتی برای متقاضیان عادی و بلوکه شدن بخشی از وجه خودرو در حساب مشتری اشاره کرد. متقاضیان طرح عادی باید 48 تا 72 ساعت پیش از ثبت‌نام برای افتتاح حساب وکالتی و واریز مبلغ تعیین شده در بخشنامه اقدام کنند. برای فراهم‌سازی شرایط لازم و دستیابی به مشتریان واقعی، میزانی از وجه خودرو در حساب متقاضیان نزد بانک‌های ملی، ملت، سپه و تجارت مسدود می‌شود.

افرادی که پس از قرعه‌کشی برنده نشدند می‌توانند این مبلغ را از حساب خود برداشت کنند. خریداران نیز باید وجه الباقی مشخص شده برای پیش‌فروش در بخشنامه را تکمیل و به درگاه رسمی ایران‌خودرو واریز کنند.

براساس گزارش ایسنا، متقاضیان ثبت‌نام در این طرح برای افتتاح حساب وکالتی می‌توانند از 11 تا 17 بهمن ماه نسبت به تکمیل فرم وکالتی اقدام کنند و وجهی معادل 90 میلیون تومان را در حساب خود نگه دارند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو مراجعه کنند.

    

افزایش قیمت خودرو ادامه دارد / این خودرو ۱۴ میلیون تومان گران شد

بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که خودروهای پرطرفدار ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان گران شده اند.

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد این خودرو امروز صبح نیز، مانند روز گذشته، محدوده ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

پراید ۱۳۱ نیز امروز هشت میلیون تومان ارزان شد و اکنون در نرخ ۲۸۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

گفتنی است اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز پنج میلیون تومان گران و در نرخ ۷۹۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز ۱۴ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۷۸۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۶۲۵ میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز به نرخ ثابت ۶۰۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

  

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار چند؟

حالا این پرسش مطرح است که خودروهای پرطرفدار ایرانی امروز با چه قیمتی معامله شدند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، سه‌شنبه، در محدوده ثابت ۳۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۶۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و با سه میلیون تومان افزایش قیمت، به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با سه میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در قیمت ۵۱۱ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در روزهای گذشته نوسانات قیمتی بالا رفت. اما با توجه به اینکه به عید نزدیک می‌شویم، خرید و فروش در بازار نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است و می‌توان گفت بازار از رکود خارج شده است.

او افزود: گرچه عرضه خودرو توسط خودروسازا افزایش یافته است، اما تقاضا همچنان بالاست و همین عامل افزایش قیمت خودرو به صورت ساعتی در بازار است. به نظر می‌رسد روند بازار در روزهای آینده نیز به همین شکل ادامه داشته باشد.

   

این خودروهای پرطرفدار ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان گران شدند | جدول جدیدترین قیمت خودروهای داخلی را ببینید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها