احتمالا افزایش وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم



رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در صورت تصویب لایحه بودجه احتمالا افزایش وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم وجود دارد.
   
  
به گزارش صبح ساحل، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به سامانه جدید صندوق رفاه گفت: سامانه جدید صندوق رفاه ۲۳ بهمن ماه آماده و تا اول اسفند ماه این سامانه به طور کامل برای ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم آماده سازی می‌شود. سامانه جدید را به منظور رفاه حال دانشجویان طراحی کردیم که برای درخواست‌های خود با مشکل مواجه نشوند.


وی در خصوص وضعیت پرداخت وام های نیمسال اول گفت: تمامی وام‌های دانشجویی نیمسال اول پرداخت شده است و در مجموع ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بود.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: برای نیمسال دوم هم همین حدود یعنی 550 میلیارد توما یا بیشتر برای وام های دانشجویی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارسال شده و در این لایحه افزایش بودجه صندوق رفاه را داریم، در صورت تصویب بودجه صندوق، تصمیم گیری برای افزایش وام‌های نیمسال دوم را پس از تصویب بودجه خواهیم داشت. به محض اینکه لایحه به قانون تبدیل شد و افزایش بودجه صندوق اعمال شد، درصد افزایش را در نظر می گیریم و وام‌ها را افزایش می دهیم.


گنجی افزود: وام‌های نیمسال دوم تحصیلی از زمان ثبت نام و تایید دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و اگر افزایشی داشته باشد ابتدای سال آینده یعنی از فروردین یا اردیبهشت ماه این افزایش‌ها اعمال خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: وام‌های شهریه دانشجویی و کلیه وام‌ها پرداخت شده است و اگر مواردی هم پرداخت نشده است به دانشگاه پرداخت شده است و ممکن که دانشگاه پرداخت نکرده باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها