قیمت نفت افزایش یافت



به دنبال زلزله ویرانگر روز گذشته ترکیه و سوریه که موجب تعلیق عملیات در مرکز صادرات نفت جیهان ترکیه شد، قیمت نفت افزایش یافت.

  
به گزارش صبح ساحل، وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس با ۷۲ سنت یا ۰.۹۸ درصد افزایش در بورس کالای نیویورک به قیمت ۷۴.۱۱ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت برای تحویل در آوریل ۱.۰۵ دلار یا ۱.۳۱ درصد افزایش یافت و به ۸۰.۹۹ دلار در هر بشکه در بورس اینترکانتیننتال اکسچنج لندن رسید.

به دنبال زلزله ویرانگر بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه که موجب تعلیق عملیات در مرکز صادرات نفت جیهان ترکیه شد، قیمت نفت افزایش یافت.

بر اساس گزارش ورتکسا، ارائه‌دهنده داده‌های جریان نفت خام و فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده، پایانه جیهان در ژانویه بیش از یک میلیون بشکه در روز صادرات داشته است. افزایش تقاضا از سوی چین برای خرید نفت هم عامل دیگر افزایش قیمت است.

با این حال، افزایش ارزش دلار آمریکا مانع رشد بازار نفت شد. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می‌کند، پس از جهش ۱.۱۶ درصدی در روز قبل، در ساعات پایانی معاملات روز دوشنبه با ۰.۶۶ درصد افزایش به ۱۰۳.۶۱۴۰ رسید. از گذشته، قیمت نفت با قیمت ارز آمریکا رابطه معکوس دارد.

بنابر قراردادهای ماهانه، در هفته منتهی به جمعه، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت ۷.۹ درصد کاهش در مقابل کاهش ۷.۵ درصدی نفت برنت داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها