سامانه اطلاع رسانی زمین لرزه در کیش راه اندازی شد



سامانه اطلاع‌رسانی وقوع زمین‌لرزه در کیش با هدف مشاهده شکل‌موج دریافتی از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موقت و دائم در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر راه انداری شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تیم تخصصی موسسه ژئوفیزیک سوم اسفند ۱۴۰۱ به کیش اعزام و سه ایستگاه لرزه‌نگاری موقت را در این جزیره، بندر آفتاب و بندر چارک به صورت برخط فعال کردند.


با راه اندازی سامانه اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه در جزیره کیش این امکان فراهم شده است تا آخرین وضعیت لرزه‌خیزی کیش و مناطق پیرامونی آن به صورت برخط قابل مشاهده باشد و در مواقع اضطراری برای اطلاع‌رسانی، پیش‌آگاهی عمومی و مدیریت بحران زمین‌لرزه مورد استفاده قرار گیرد.


راه‌اندازی سه ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در جزیره کیش و مناطق همجوار برای ثبت کامل خردلرزه‌های منطقه به منظور بررسی تحلیلی فعالیت لرزه‌ای جزیره کیش و مناطق پیرامونی آن و پیش‌آگاهی و اعلام دقیق وقوع زمین‌لرزه‌های رخداده در منطقه کمک فراوانی خواهد کرد.


در راستای پوشش مناسب‌تر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در جنوب کشور و براساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مقرر شده است، یک ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در جزیره کیش احداث، تجهیز و راه‌اندازی شود. در همین راستا، مکان‌یابی برای تاسیس ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در جزیره کیش صورت گرفت تا با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد کیش، اولین ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی در این جزیره راه‌اندازی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها