طغیان رودخانه‌های فصلی و شکستن سد روستای کوه‌حیدر بشاگرد



فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در بشاگرد باعث طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر و بسته شدن راه و شکسته شدن سد روستای کوه‌حیدر بشاگرد شد.

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ایستگاه باران سنجی شهر سردشت بشاگرد از بعدازظهر پنجشنبه تا ساعت ۱۹  بیش از ۱۲ میلیمتر باران ثبت کرده است اما بارشها در غرب شهر سردشت بیشتر بوده است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: این بارش ها ناشی از سامانه ناپایدار جنوبی است که از سه روز پیشودرواستان فعال بوده ولی بارش های پراکنده کمتر از ده میلیمتر داشته است.

وی افزود: این سامانه تا فردا صبح در شرق استان فعال خواهد بود و لازم است با اهالی شرق استان از نزدیک شدن به رودخانه های فصلی، رفتن به ارتفاعات و عبور از آبنماها و مسیرهای آب گرفته خودداری کنند.

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: بارش باران عصر دیروز موجب سرریز شدن سازه آبخیزداری روستای کوه حیدر شهرستان بشاگرد نیز شد که موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر این روستا شده، ولی تا ساعت 20 پنجشنبه، آبگرفتگی منازل مردم یا خسارت جانی گزارش نشده است.

یعقوب دادعلی زاده افزود: به علت طغیان رودخانه فصلی کوه حیدر راه ارتباطی این روستا قطع است، اما ارتباط تلفنی و شبکه برق روستا پایدار است و قطع نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها