13

مهر

1403


اجتماعی

20 اسفند 1401 09:33 0 کامنت

 رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: شرایط رفت و آمد دریایی با توجه به کاهش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی امروز (شنبه بیستم اسفند ۱۴۰۱) در مناطق دریایی استان هرمزگان مساعد پیش بینی می شود، اما در ساعت های بعدازظهر با وزش بادهای سطحی جنوب غربی و وضعیت دریا کمی مواج خواهد بود.

     

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز شنبه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری در غالب نقاط استان هرمزگان پدیده شاخص گذر و افزایش ابر و غبار محلی خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال بارش پراکنده باران در پاره‌ ای از نقاط و جزایر غربی، ارتفاعات شمالی، ارتفاعات مرکزی و ارتفاعات شرقی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در روز جاری، احتمال افزایش باد لحظه ای در جزایر غربی استان هرمزگان دور از انتظار نیست.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از ساعت های بعدازظهر روز دوشنبه(بیست و دوم اسفند) وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی به ویژه در جزایر خلیج فارس پیش بینی می شود و وضعیت دریا نسبتا مواج خواهد شد.

وی گفت: از ساعت های بعدازظهر روز دوشنبه (بیست و دوم اسفند) با گذر یک موج بارشی جدید از غرب استان هرمزگان و بتدریج در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه افزایش باد لحظه ای با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود و شدت بارش ها در برخی از مناطق غربی، شمالی و شرقی استان مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: این سیستم بارشی از ساعت های سه شنبه شب (بیست و سوم اسفند) از استان هرمزگان خارج خواهد شد. بنابراین توصیه می شود از قرار گرفتن در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی افزود: از نظر دمایی، در این مدت نوسانات دمایی بین ۲ تا چهار درجه پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۸ درجه و ۸۶ درصد و شهر قشم را ۲۱ درجه و ۸۲ درصد اعلام کرد.

دیدگاه ها (0)
img