نخستین اهدای عضو در سال جدید:

اعضای کودک ۲ و نیم ساله بندرعباسی اهدا شد


نویسنده: الهه بابایی

رییس اهدای عضو استان هرمزگان گفت: آرین ملیوار کودک ۲ و نیم ساله بندرعباسی نخستین اهدای عضو در هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان به نام خود ثبت کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور با اعلام این خبر افزود: اعضای این کودک با رضایت خانواده به سه بیمار نیازمند پیوند، اهدا شد.

وی بیان کرد: این کودک ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ به دنبال تصادف و ضربه به سر، با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان صاحب الزمان بندرعباس منتقل و در بدو ورود، در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

رییس اهدای عضو استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به شدت آسیب وارده و گسترش خونریزی داخلی، عملکرد مغزی این کودک خردسال مختل و مرگ مغزی در تاریخ پنجم فروردین جاری توسط پزشکان متخصص داخلی و جراحی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید شد.

حسین پور یادآورشد: بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده ملیوار برای اهدا اعضای فرزندشان، کبد و ۲ کلیه این فرشته کوچک، طی عمل هاروست(عمل برداشت عضو) توسط تیم جراحی اعزامی از شیراز برداشت و جهت پیوند به سه کودک نیازمند، به بیمارستان ابن سینا شیراز منتقل کردند.

در سال گذشته، ۱۹ اهدای عضو در هرمزگان ثبت شد و خانواده‌های اهدا کننده با ایثار خود، جان بیش از ۵۰ بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ نجات دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها