آخرین جزئیات از پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن



ارائه تسهیلات بانکی در شرایطی که کشور با تورم بیش از ۵۰ درصد دست و پنجه نرم می‌کند از الزامات دولت است. با این حساب برخی ارائه وام‌های تلکیفی را مسبب افزایش تورم می‌دانند.

     
به گزارش صبح ساحل،  به نوشته گسترش نیوز: وضع اقتصادی در کشور ما سالیان سال است که در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. قشر متوسط جامعه مخصوصا در کلانشهرها با تورمی که روز به روز در حال افزایش است، دست و پنجه نرم می‌کند. هزینه خانوار هیچ تناسبی با درآمدشان ندارد و حتی پرداختن به معیشت خانواده‌ها به زحمت و گاها با حذف برخی ملزومات زندگی به سرانجام می‌رسد. بنابراین تصمیم‌های نظیر خرید مسکن، ازدواج، راه اندازی یک کار جدید و حتی فرزندآوری برای خانوار به سادگی انجام‌پذیر نیست و نیاز به حمایت دولت دارد.

درخواست وام از بانک‌ها و دریافت تسهیلات، در این سال‌ها آخرین شانس خانوار برای پیش بردن اهداف‌شان است. وام‌هایی که هر درصدی بر بازپرداخت آن اعمال شود، با توجه به ابر تورم حاکم بر بازارهای اقتصادی کشور، باز هم برای گیرنده سودآور خواهد بود. در این گزارش به آخرین وضعیت ارائه تسهیلات بانکی در سال گذشته و برنامه‌های دولت برای ارائه این تسهیلات در سال پیش رو می‌پردازیم،

آخرین وضعیت درباره ارائه وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ به مشمولان زیر ۵۰ سال که تا به حال وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد. تاریخ عقد این افراد باید بعد از اول فروردین ۱۳۹۸ باشد و اگر این شرایط برای فرد متقاضی نباشد، وام ازدواج به فرد تعلق نمی‌گیرد. متقاضیان در سنین مختلف شرایط متفاوتی در میزان دریافت وام دارند. مردان بالای ۲۵ سال مشمول وام ۱۸۰ میلین تومانی، زنان بالای ۲۳ سال مشمول وام ۱۸۰ میلیون تومانی، مردان زیر ۲۵ سال مشمول وام ۲۲۰ میلیون تومانی، زنان زیر ۲۳ سال مشمول وام ۱۸۰ میلیون تومانی خواهند بود.

جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد (بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی) مشمول ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شوند. متقاضیانی که در این گروه قرار دارند ۲ برابر افراد عادی مشمول دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرند. به عنوان مثال فردی که زیر ۲۳ سال باشد، مبلغ وام ازدواج برای او ۴۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

آخرین جزئیات درباره وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲

دولت طی ابلاغیه‌ای میزان وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را بسته به تعداد فرزندان صادر کرده است. میزان رقم وام فرزندآوری برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، برای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، برای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بعد از آن ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اگر خانواده‌ای فرزند دو قلو داشته باشند برای هر کدام وام جداگانه در نظر گرفته می‌شود. همچنین لازم به ذکر است، افرادی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند مشمول دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ساله می‌شوند.

زمان بازپرداخت تسهیلات فرزندآوری هنوز به طور دقیق ابلاغ نشده است اما با توجه به محاسبه‌ها برای وام ۲۰ میلیون تومانی بازپرداخت ۳ ساله، برای وام ۴۰ میلیونی بازپرداخت ۴ ساله، برای وام ۶۰ میلیونی بازپرداخت ۵ ساله، برای وام ۸۰ میلیون تومانی بازپرداخت ۶ساله و برای وام ۱۲۰ میلیون تومانی بازپرداخت ۷ساله در نظر گرفته شده است.

آخرین جزئیات درباره دریافت وام مسکن در سال ۱۴۰۲

دریافت وام مسکن در سال ۱۴۰۲ در کلانشهر تهران بر این اساس اعلام شده است که مجردهای ساکن تهران وام ۲۸۰ میلیون تومانی شامل ۲۰۰ میلیون تومان خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شوند. برای دریافت این وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. هزینه این تعداد اوراق ۳۹ میلیون تومان و ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله هزینه ۱۵ میلیون و ۷۴۴ هزار تومانی خواهند داشت که مجموعا هزینه خرید اوراق ۵۵ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان اعلام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها