قیمت جدید گندم هفته جاری اعلام می‌شود

۱۵ هزار تومان منصفانه نیست



رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قیمت خرید تضمینی گندم روز چهارشنبه هفته جاری اعلام می‌شود.
       
  
به گزارش صبح ساحل، «عطاءالله هاشمی» رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه براساس قانون وزیر جهاد کشاورزی یک هفته بعد از تصویب نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک باید قیمت این کالا را به صورت رسمی اعلام کند، گفت: چهارشنبه این فرصت به پایان می‌رسد و براین اساس قیمت جدید اعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران درباره رقم تعیین شده برای خرید تضمینی گندم افزود: با توجه به اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید این قیمت را اعلام کند، فعلا هیچگونه اظهارنظری نمی‌توانیم در این حوزه داشته باشیم، اما قیمت تعیین شده مناسب است و نظر کشاورزان را جلب می‌کند.


وی درباره قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی سخنگوی دولت اعلام شده بود، گفت: قیمت گندم باید توسط شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک تعیین و از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شود بنابراین آن رقم غیرقانونی بود.

         

اعتراض کشاورزان از قیمت تصویب شده گندم

پیشتر علیقلی‌ ایمانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اعتراض کشاورزان به قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: قانون خرید تضمینی مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در کنار آن شورایی متشکل از ۹ نفر برای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال زراعی قیمت خرید تضمینی گندم براساس شرایط آن زمان اعلام شد که با گذر زمان و با تغییر در قیمت ارز، افزایش تورم و هزینه‌های تولید، بنیاد ملی گندمکاران به شورای قیمت‌گذاری پیشنهاد داد در نرخ اعلام شده گندم تجدیدنظر کند که این مسأله بنا به دلایلی به تأخیر افتاد تا اینکه سخنگوی دولت اخیراً در توئیتی قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

قیمت ۱۵ هزار تومانی گندم، قاچاق را تقویت می‌کند

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور متذکر شد: در شرایط فعلی با توجه به افزایش روزافزون قیمت جهانی خرید گندم، بازار متلاطم نهاده‌های دامی و طیور و احتمال قاچاق در کشور، دولت باید قیمت منصفانه و معقول برای گندم تعیین کند. در شرایط فعلی اگر نرخ خرید تضمینی گندم کمتر از ۱۷ هزار تومان باشد به صرفه و منطقی نیست.

ایمانی با بیان اینکه امسال با وجود خشکسالی بسیاری از استان‌ها نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوبی در کشت گندم دارند، افزود: ماامیدوار هستیم دولت با اصلاح قیمت بیش از یک میلیون تن گندم نسبت به سال قبل خریداری کند و تولید این محصول استراتژیک افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها