ثبت بیش از ۹۸ هزار تماس مزاحمت تلفنی با ۱۱۵ هرمزگان!



رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال گذشته تعداد ۳۵۲ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۱۵ داشتیم که نکته آزار دهنده این است که از این تعداد تماس، ۹۸۵۵۰ تماس مزاحمت تلفنی بوده که بار مضاعفی را بر دوش سیستم می گذارد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور افزود: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همکاری وزارت بهداشت بعد از تهران بیشترین مجوز استخدامی را در استان هرمزگان داریم.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده که در هرمزگان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ولی یکی از مشکلات بزرگمان نبود این تعداد نیرو در استان برای استخدام است.

حسین پور تصریح کرد: در حال حاضر ما ۲۹۰ مجوز برای آزمون استخدامی در خردادماه داریم ولی این بحث وجود دارد که آیا این تعداد متقاضی بومی ماندگار وجود دارد یا خیر .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در استان افراد بسیار کمی هستند که بتوانند این سهمیه را دریافت کنند، از این رو امکان تامین نیروی انسانی برای ما در این مورد سخت است، اضافه کرد: با وجود مراکز درمانی جدیدی که داریم در اکثر بخش ها دچار کمبود نیرو هستیم و متقاضی نداریم و نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

حسین پور در خصوص عملکرد اورژانس در سال ۱۴۰۱، افزود: در سال گذشته تعداد ۳۵۲ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۱۵ داشتیم که نکته آزار دهنده این است که از این تعداد تماس، ۹۸۵۵۰ تماس مزاحمت تلفنی بوده که بار مضاعفی را بر دوش سیستم می گذارد.

وی با بیان اینکه در این تماس ها ۵۵۰۸۷ منجر به اعزام شد ولی متاسفانه نزدیک به دو برابر آن مزاحمت است، تصریح کرد: ۲۵۵۵۰ مشاوره رایگان توسط توسط پزشک یا تکنسین به صورت تلفنی برقرار شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز کل ۱۲۲۱ مصدوم و فوتی داشتیم که بر اساس آمارها ۱۳۶  منجر به فوت شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶ مورد رضایت گیری از خانواده ها را در خصوص اهدای عضو به ثبت رسید و ۱۷ مورد اهدای موفق نیز انجام شد.

وی در پایان گفت: حال حاضر ۳۰۰ آمبولانس داریم که ۱۲۰ عدد از آن عملیاتی است و بقیه آنها نیاز به قطعاتی نیاز دارند که این قطعات کمیاب و یا گران قیمت هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها