فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد:

کلاهبرداری کارمند اخراجی در بندرعباس با فروش منزل 



کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان یک جاعل و کلاهبردار حرفه ای که با جعل سند اقدام به فروش منزل میلیاردی به شهروندان می کرد، شناسایی و دستگیر کردند. 
به گزارش صبح ساحل، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت :  در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان که داراي يک باب منزل مسکوني در یکی از محلات بندرعباس به ارزش 90 ميليارد ریال بوده و بدون اينکه اين منزل را فروخته باشد متوجه شده که سند رسمي بنام شخص معلومی در اداره ثبت اسناد صادر و منزل وی به فروش رفته است، بنابراین پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزي و بهره گیری از اقدامات فني و پلیسی ، متهم را که با استفاده از جعل و تغيير در سامانه ثنا و اخذ حکم قضايي اقدام به انتقال سند قطعي يک باب منزل ويلايي در یکی از محلات بندرعباس کرده  و سند رسمي و قطعي را از اداره ثبت اسناد اخذ و اقدام به فروش اين منزل به مبلغ54 ميليارد ریال کرده بود  شناسایی کردند.
 سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در جريان تحقيقات مشخص شده متهم از کارکنان اخراجي یکی از سازمان های دولتی بوده است.
این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد:  با توجه به مجهول المکان بودن متهم در اقدامات فني و اطلاعاتی ، مخفيگاه این کلاهبردار حرفه ای شناسايي و ضمن هماهنگی با مقام قضایی  در يک عمليات ضربتي دستگير و در بازجوئي فني و تخصصي صورت گرفته ، اقرار کرد که وقتي منزل شاکي را شناسايي کرده ، پس از ملاقات با شاکي ( صاحبخانه ) اقدام به رهن و اجاره منزل براي مادرش کرده و سپس در آن ساکن شده اند.
سردار جاویدان بیان داشت: متهم دستگیر شده در ادامه اعترافات خود معترف شد که از قبل بدنبال شناسايي چنين منزلي بوده طرح نقشه فروش آن را کشيده و از شاکي خواسته تا کپي سند براي احراز هويت به او نشان دهد که در زمان مشاهده سند از آن عکس گرفته و با اخذ کد سامانه ثنا به بهانه دیگر از مالباخته و تهیه مهر و قولنامه جعلی منزل را با قیمت پایین به مبلغ 54 میلبارد ریال به فردی دیگر فروخته و وجه آن را بصورت کامل دریافت کرده و با تخلیه منزل به مکان نامعلوم دیگر در بندرعباس نقل مکان کرده است .
 وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی از منزل متهم ، تعدادی اسناد و اوراق جعلی کشف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شده است.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوند و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می نمایند خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می شود، اطمینان لازم کسب نمایید و از در اختیار قراردادن هرگونه پیامک و رمز ثنا به سایرین جدا خودداری نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها