رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته انجام می‌شود/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر



رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اکنون پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه سال گذشته انجام می‌شود و شهریه سال تحصیلی آینده براساس الگوی شهریه برای مهرماه مشخص خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، احمد محمودزاده درباره تصویب الگوی شهریه مدارس و مراکز غیردولتی اظهارکرد: الگوهای شهریه برای مراکز در ۱۵ فروردین و برای مدارس در ۲۲ فروردین به همه موسسات اعلام شده است.

وی افزود: این بخشنامه در همه واحدهای آموزشی با هدف رویکرد سلامت اداری، شفاف‌سازی عملکرد مدارس، حمایت قانونی و هدفمند از موسسان و ارتقای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ابلاغ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخشنامه الگوی شهریه مدارس به عنوان مدرسه کانون تعلیم و تربیت در شورای نظارت مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده و موارد بسیاری اعم از فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، مدیریت، کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و غیره در آن دخیل است.

محمودزاده یادآورشد: الگوی شهریه مانند یک فرمول عمل می‌کند، موسس وقتی با بررسی و محاسبه موارد موجود در این الگو، به یک عدد می‌رسد و این عدد به منطقه ابلاغ و در صورت تایید منطقه به استان و در صورت تایید استان به وزارتخانه برای بررسی مجدد می‌رسد.

 

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر

 

افزایش شهریه با توجه به تاب‌آوری مردم انجام شود

وی با بیان اینکه شهریه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه را بررسی می‌کنیم، عنوان کرد: عدد شهریه‌ای مدرسه‌ را مشخص می‌کنیم و هم در سامانه و هم در تابلو اعلانات مدرسه موقع ثبت‌نام ثبت‌ می‌شود و باید اولیا این عدد را مشاهده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: به والدین توصیه می‌کنم که بیشتر از شهریه مصوب پرداخت نکنند چراکه همه موارد در این شهریه لحاظ شده است و حتی این بخشنامه با همکاری برخی از موسسان نوشته شده است.

محمودزاده ادامه داد: البته شهریه سال آینده مدارس هنوز مصوب نشده و اکنون در مرحله پیش ثبت‌نام با شهریه سال گذشته هستیم،همچنین از موسسان هم درخواست داریم که در افزایش و تعیین شهریه تاب‌آوری مردم را در نظر بگیرند که هم فعالیت آموزشی و پرورشی مدرسه تداوم یابد و هم به نوعی مردم علاقمند هم بتوانند در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند.

 

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر

 

افزایش شهریه مراکز غیردولتی از تیرماه

وی خاطرنشان کرد: همچنین حقوق و پرداختی کارکنان مدارس غیردولتی براساس قانون وزارت کار انجام می‌شود و نباید کمتر از این میزان دریافت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: الگوی شهریه مراکز غیردولتی هم فرستاده شده و متناسب با این الگو عمل می‌شود، شهریه‌ها سال گذشته درصدی افزایش می‌یافت اما امسال این اعمال از اول تیرماه امسال تا تیر سال آینده انجام می‌شود و تداوم خواهد داشت.

وی یادآورشد: بازگشایی مدارس هم از مهر است و پرداخت شهریه تا شهریور سال آینده ادامه دارد، بنابراین هنوز فرصت برای این موضوع باقی مانده و در این راستا هر مدرسه‌ای که براساس الگو میزان شهریه را محاسبه و بارگذاری کند، بررسی می‌کنیم و مجوز برای آنها صادر می‌شود تا اولیا در زمان ثبت‌نام قطعی از میزان دقیق شهریه مطلع باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها