آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور بندرلنگه به پارسیان و احداث راه فرعی دژگان- پدل در استان هرمزگان


نویسنده: سامیه طهورنیان

عملیات اجرایی بهسازی محور پرتردد بندر لنگه به پارسیان به طول ۲۰ کیلومتر و همچنین عملیات اجرایی احداث راه فرعی دژگان- پدل در شهرستان بندرلنگه با هدف رفع نقاط پرحادثه و کاهش تصادفات در استان هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در آئین آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور بندر لنگه به پارسیان بیان کرد: این مسیر یکی از محورهای پرتصادف در استان هرمزگان است که پس از انجام فرآیند مطالعات، با مدنظر قرار گرفتن اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان ، بهسازی ۲۰ کیلومتر مسیر آغاز گردید.

اکبری افزود: به دلیل کم عرض بودن جاده و محدودیت در شانه های راه، پس از تعریض ابنیه فنی در این محور، دیگر عملیات پروژه نیز ادامه خواهد یافت.

معاون راهداری ضمن قدردانی از مساعدت‌های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در جهت اجرای این پروژه‌ها افزود: امروز عملیات اجرایی این پروژه رسما آغاز می شود و مقرر است در این بیست کیلومتر، پنج متر به عرض جاده اضافه شود و عرض محور به ۱۱ متر برسد و هدف از اجرای این پروژه، اصلاح نقاط پرحادثه این مسیر پر تردد است.

 

 

آغاز عملیات اجرایی احداث راه فرعی دژگان- پدل در شهرستان بندرلنگه

بر مبنای این گزارش همچنین احداث راه فرعی دژگان- پدل با هدف کوتاه شدن مسیر بخش مهران به بخش لمزان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه، در استان هرمزگان با حضور اعضاء کمیسیون عمران مجلس و معاون راهداری سازمان انجام شد.

اکبری در حاشیه آئین عملیات اجرایی احداث راه فرعی دژگان- پدل در شهرستان بندرلنگه گفت: این پروژه در منطقه «پدل» به طول 5/27 کیلومتر با پیش بینی هزینه ای بالغ بر 184 میلیارد تومان آغاز شد. در این پروژه عملیات خاک‌برداری حدود یک‌ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب و عملیات خاکریزی ۶۲۶ هزار مترمکعب و احداث 154 دستگاه ابنیه فنی پیش بینی شده است .

معاون راهداری سازمان تصریح کرد: این بودجه تنها برای عملیات خاکریزی و خاکبرداری تخصیص یافته است و برای آسفالت و روکش آن، باید قرارداد مجزا منعقد شود.

اکبری افزود: ساخت راه فرعی دژگان- پدل با هدف کوتاه شدن مسیر تردد بخش مهران به شهرستان بندرلنگه و کاهش تصادفات رانندگی انجام می‌شود.
شایان ذکر است اعضاء کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ریاست رضایی کوچی، استاندار هرمزگان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندر لنگه و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در این مراسم حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها