حاجی ۱۱۱ ساله ایرانی در عربستان درگذشت



زائر ۱۱۱ ساله کشورمان از استان کردستان امروز پس از انجام اعمال حج فوت کرد.
  
 
 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، «حاج مصطفی محمودزاده» زائر 111 ساله حج تمتع امروز پس از انجام اعمال حج به دلیل سکته قلبی با لباس احرام درگذشت. 
 
دبیر مدرسه حج استان کردستان در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را تأیید و اظهار کرد: متأسفانه ‌مسن‌ترین زائر کشور از شهرستان بانه امروز پس از انجام اعمال حج در سرزمین منا وفات کرد. 
 
ماموستا سید عارف عنایتی افزود: حاجی محمودزاده دیروز در صحرای عرفات و جبل الرحمه حضور داشت و امروز پس از انجام اعمال حج به دلیل سکته قلبی با لباس احرام درگذشت و در سرزمین منا دفن خواهد شد.
 
محی‌الدین محمودزاده، پسر حاجی مصطفی نیز در گفت‌وگو با تسنیم درگذشت پدرش را تأیید کرد و اظهار کرد: پدرم امروز به رحمت خدا رفت و در سرزمین وحی به خاک سپرده می‌شود.
 
فرزند مسن‌ترین زائر حج تمتع گفت: فردا ساعت 8 صبح مراسم ختم و یادبود مرحوم پدرم در مسجد تقوی شهر بانه برگزار می‌شود.
 
گفت‌وگوی تسنیم با "مصطفی محمودزاده" حاجی ۱۱۱ساله ایرانی پیش از اعزام
گفتنی است که "مصطفی محمودزاده" مسن‌ترین حاجی ایرانی قبل از اعزام در فرودگاه همدان نیز  گفت‌وگویی ویدئویی با خبرنگار تسنیم داشت که در ادامه می‌خوانید:
مسن‌ترین زائر ایرانی خود را «مصطفی محمودزاده» 111ساله از بانه معرفی کرد و گفت: شغلم کشاورزی است، شکر خدا وضعیتم خوب است و چندین سال است که آرزوی این سفر را داشتم اما نمی‌خواستم ثبت‌نام کنم چون می‌گفتم عمرم کفاف نمی‌دهد و به آرزویم نمی‌رسم چراکه برخی از دوستانم که برای حج تمتع نام نوشته‌اند، 7 تا 8 ساله که هنوز جوابشان نیامده است. یکی از دوستان به‌نام حاج احمد واسطه شد و با 19 میلیون ثبت‌نامم کرد و قسمتم شد.

وی در پاسخ به این سؤال که "به‌محض رسیدن به خانه خدا، نخستین دعای خیرت چه است؟" گفت: دعای خیر می‌کنم که تمامی مسلمانان از مشکلات به‌دور باشند و خداوند این آسایش و آرامش را ما نگیرد.

این زائر ایرانی در پاسخ به این سؤال که "با توجه به اینکه 111 سال عمر دارید، آیا مشکلی دارید؟" عنوان کرد: هیچ بیماری ندارم و سرحال و سالم هستم و بدنم همانند یک جوان آمادگی پیاده‌روی دارد، روزی ده بار از مسیر سراشیبی بالا و پایین می‌روم و هیچ کم و کسری ندارم.

حاجی محمودزاده با ابراز اینکه "شغلم کشاورزی است و با کسب رزق و روزی و نان حلال به اینجا رسیده‌ام"، تصریح کرد: راز موفقیتم در مصرف روغن حیوانی و خودداری از مواد غیرمصنوعی است، دسترنج کشاورزی و زحمات خود را خورده‌ان و توصیه‌ام این است که مردم محصولات طبیعی استفاده کنند و روزی حلال به دست بیاورند و آزار و اذیت برای هم‌نوعان خود نداشته باشند.

مسن‌ترین زائر ایرانی تأکید کرد: من با دسترنج و زحمت خودم هزینه حجم را پرداخت کرده و همیشه روزی حلال به سر سفره خانواده‌ام برده‌ام. دعا می‌کنم که امنیت و آسایش کنونی در کشورمان و منطقه حفظ شود، از بچگی مخالف ناامنی و دعوا بوده‌ام، از خدا می‌خواهم که این وضعیت به هم نخورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها