13

مهر

1403


اجتماعی

18 اسفند 1393 08:36 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - «عده‌اي مي‌خواهند در سال 94 با پول‌هاي کثيف و بادآورده وارد بازي سياسي شوند. هزار بار پوستين خود را عوض کنند نمي‌توانند دست‌هاي آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمي‌گذاريم عده‌اي با پول‌هاي کثيف در سال 94 به پيروزي برسند. هر جا نياز به افشا باشد، اين کار را مي‌کنيم. سال 94، سال افشاي آن‌ها است.» اين بخشي از اظهارات صريح اکبر ترکان است که در سايت نداي ايرانيان منتشر شد. در اين گفت‌وگو مي‌خوانيم:واضح مي‌گويد که ديگر نمي‌توانند پوستين خود را عوض کنند و با تابلويي ديگر حيات سياسي و اقتصاديشان را ادامه دهند. آن‌ها مهر فساد بر پيشانيشان خورده است. اکبر ترکان مشاور ارشد رئيس‌جمهور مي‌گويد «با تشکيل ائتلاف‌هاي جديد، اسامي جديد و شعارهاي جديد مي‌خواهند بگويند ما آدم‌هاي گذشته نيستيم تا اينکه اقبالي از سوي مردم به سمت آن‌ها پيدا شود. اما فسادهاي اقتصادي و ورود پول‌هاي کثيف به عرصه مديريت و اقتصاد کشور را ما نبايد فراموش کنيم. همين الان پول‌هاي کثيف و قاچاق بخشي از مديريت کشور را درگير کرده است ما نبايد اجازه تکرار اين امر را بدهيم. مسلماً عده‌اي مي‌خواهند در سال 94 با پول‌هاي کثيف و بادآورده وارد بازي سياسي شوند و البته ما هم سکوت نخواهيم کرد. سال 94، سال افشاي آن‌ها است». مشروح مصاحبه اکبر ترکان با سايت خبري و تحليلي نداي ايرانيان در ذيل آمده است:

پرسش- نزديک به دو سال است که دولت يازدهم روي کار آمده است اين دولت تا چه حد توانست به وعدههاي خود عمل کند؟ برخي بر اين باورند که دولت يازدهم تاکنون نتوانسته است وعدههاي خود را عملي کند در پايان سال 93 به عملکرد خود و همکارانتان در دولت چه نمرهاي ميدهيد؟ بزرگ‌ترين دستاورد اين دولت بازگرداندن آرامش به بازار و مهار تورم است. با توجه به آمار بانک مرکزي و نرخ رشد‌هاي سه ماهه اول و دوم؛ مي‌توانيم ادعا کنيم که برنامه‌هاي عبور از رکود موفقيت آميز آمده است.

پرسش- ببينيد نميتوان عبور از نرخ رشد منفي يا صفر و رسيدن به سه درصد رشد را عبور از رکود دانست. بازار روند خودش را طي کرده است اين طور نيست؟نه اصلاً اينطور نيست؛ من نمي‌خواهم بگويم همکاران من در دولت کوه را جابه جا کردند. اگر اقتصاد ايران روند خودش را طي مي‌کرد الان نرخ رشد اقتصادي کشور صفر بود. پايين آمدن قيمت نفت در کنار پروژه‌هاي نيمه تمام واقتصادي که به دليل تحريم‌ها ضعيف شده بود جايي براي حرکت طبيعي بازار براي خروج از رکود نمي‌گذاشت. رکود يعني نرخ رشد منفي، به نظرم از اين مسير عبور کرده‌ايم. کساني که مدعي‌اند دولت کار چنداني انجام نداده است وقتي نرخ رشد منفي را در دولت گذشته ديدند بهتر بود اعتراض مي‌کردند، اما حالا که بعد ازچند سال از خواب بيدار شده‌اند نمي‌توانند دولت يازدهم کاري در خور انجام نداده است. وقتي افزايش نرخ رشد شتاب بيشتري پيدا مي‌کند که توسعه يافته باشيم. اينکه امروز عده‌اي نشسته‌اند و مي‌گويند دولت يازدهم در جهت اقتصادي حرکتي نکرده است يا از وضعيت مملکت اطلاعي ندارند يا خود را به بي‌اطلاعي مي‌زنند. وقتي ما توانستيم بعد از دوسال جهشي واضح در عرصه صادارات غير نفتي پديد آوريم يعني در جهت اقتصاد مقاومتي حرکت کرده‌ايم. مگر تسهيل توليد، افزايش صادرات و مبارزه با رانت‌خواري اقتصاد مقاومتي نيست.

پرسش- سال 94 براي دولت يازدهم، از چند جهت اهميت دارد، اگر دولت يازدهم نتواند وعدههايش را عملي کند، قطعاً در سال سوم حرکت خود تضعيف خواهد شد و حتي مجلس را نيز از دست خواهد داد. اينطور نيست؟ دولت بخشي از وعده‌هاي خود را عملي کرده است. براي اجراي بخشي ديگر با موانعي روبرو است؛ موانعي در داخل و موانعي در خارج. اگر توافق هسته‌اي صورت بگيرد ما شاهد مرتفع شدن بخش اندکي از موانع خارجي خواهيم بود اما در داخل کساني هستند که مانع حرکت دولت يازدهم‌اند. کساني که تا ديروز دستشان در جيب دولت بود و امروز اين دست کوتاه شده است مانع حرکت ما هستند هر جا ما به نقطه کانوني فسادهاي آن‌ها مي‌رسيم سر و صدا‌ها بلند مي‌شود. هر جا از آن‌ها بحث مي‌کنيم خط و نشان کشيدن‌ها بر عليه دولت شروع مي‌شود. کساني که در فاجعه دولت احمدي‌نژاد شريک بودند امروز خود را مبرا از هر گونه گناهي مي‌دانند کساني که از مفاسد اقتصادي رانت و رشوه گرفتند تا همراه باشند و سکوت نکنند امروز خود را عليه‌السلام مي‌دانند اين‌ها نمي‌دانند که تمام اسامي آن‌ها موجود است و دولت اگر بخواهد مي‌تواند اسامي آنان را فاش کند.

پرسش- اين بحث را که دولت احمدينژاد ناتوان بوده است، همه قبول دارند. دولت يازدهم چطور از سوي چه کساني تحت فشار است؟ احمدي‌نژاد يک فرد يا يک دولت نبود. يک جريان برنامه‌ريزي شده را با خود داشت. اين جريان اکنون مدعي است که احمدي‌نژاد را نمي‌شناسد. در حالي که اينطور نيست. اين جريان فکري، سياسي و اقتصادي منافعش در استفاده از موقعيت‌هاي بادآورده دولت قبل بود حتي اگر 10 بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند نمي‌توانند تخلفات خود و همراهيشان با تخلفات را انکار کنند. اين‌ها هر اسمي بر روي خودشان بگذارند و هر ائتلافي براي انتخابات‌ها انجام دهند نمي‌توانند از پول‌هاي کثيفي که به دست آورده‌اند تبري بجويند. آن‌ها با اين پول‌هاي کثيف مي‌خواهند در آوردگاه‌هاي سياسي سال 94 شرکت کنند و اينکه سال 94 ما سکوت کنيم و چيزي نگوييم و نقاب از چهره کسي برنداريم درست نيست. هزار بار پوستين خود را عوض کنند نمي‌توانند دست‌هاي آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمي‌گذاريم عده‌اي با پول‌هاي کثيف در سال 94 به پيروزي برسند. هر جا نياز به افشا باشد، اين کار را مي‌کنيم.

دیدگاه ها (0)
img