آموزش و پرورش:

افت معدل «دوازدهمی‌ها» در امتحانات نهایی/ امتحانات در حد کنکور بود



به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال جاری در حد کنکور برگزار شده است.

            

به گزارش صبح ساحل،  قاسم احمدی لاشکی با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، اظهار کرد: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم امسال شاید ۲ نمره معدل دانش آموزان پایین آمده است چراکه امتحانات را به صورت کنکور برگزار کردیم و علت این امر آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تاثیر نمره این امتحانات در کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۸ هزار معلم در ماه گذشته ۲۳ میلیون ورقه امتحانی را به صورت الکترونیکی تصحیح کردند و این کار سنگینی است، افزود: این امر در حالی انجام شد که حقوق مربوط به تصحیح اوراق سال قبل را، ماه اخیر پرداخت کرده بودیم.

لاشکی در بخش دیگر سخنان خود به بیان آمارهایی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخت و توضیح داد: از سال ۱۲۹۷ که آموزش و پرورش کشور رسما آغاز شد، یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور در نظام تعلیم و تربیت بحث نیروی انسانی بوده است. ما یقینا دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز داریم و بر این اساس باید بدانیم به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم. این انتظار را از سازمان اداری و استخدامی داریم که نیروی انسانی در آموزش و پرورش را متفاوت از سایر حوزه ها ببیند.

به گفته وی در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی، ۴۰۵ هزار دانش آموز در مدارس شاهد، ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدارس هیات امنایی و حدود ۴۸ هزار دانش آموز در مدارس "سما" مشغول به تحصیل هستند و به طور کلی ۲۳ نوع مدرسه در کشور داریم.

دچار چالش نیروی انسانی هستیم

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سالهای ۱۳۷۷ و ۱۳۸۸ با حدود ۱۸ میلیون و ۱۲۱ هزار دانش آموز بالاترین آمار دانش آموز را داشتیم، ادامه داد: اینکه چون آمار دانش آموز ما کم شده است، نیروی انسانی را کم کنیم درست نیست؛ چراکه وزارت آموزش و پرورش قابل قیاس با سایر دستگاها نیست. دچار چالش نیروی انسانی هستیم و امیدواریم امسال برای اول مهر دغدغه نداشته باشیم؛ هرچند برای رویه تامین کسری نیرو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها