باز آفرینی بافت فرسوده بندرعباس کلید خورد/تخصیص ۵ میلیارد ریال برای زیباسازی کوچه شهید آرمات


نویسنده: سامیه طهورنیان

                                                 
اجرای طرح زیباسازی و بازآفرینی شهر بندرعباس با شروع پایلوت از کوچه شهید آرمات واقع در محله پشت بند کلید خورد. این برنامه با حضور شهردار و مدیران مناطق چهارگانه شهرداری بندرعباس و خانواده شهید آرمات برگزار شد.
                                           

به گزارش صبح ساحل، شهردار بندرعباس هدف از این طرح را ایجاد نشاط و امن سازی محلات قدیم چون محله پشت بند، سورو، نخل ناخدا عنوان کرد و گفت: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده که با برنامه ریزی ویژه ای که صورت گرفته، مقرر شده به ترتیب محلات قدیمی از لحاظ نورپردازی، رنگ آمیزی، آسفالت و دیواره ترمیم و بهسازی شود.

نوبانی اعتبار این پروژه را ۵ میلیارد ریال و مدت زمان اجرای پروژه را دوماه اعلام کرد و در تشریح ابعاد این پروژه گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که شهرداری بندرعباس پروژه‌های بازآفرینی را به تنهایی و با اعتباری محدود پیش می‌برد؛ در این راستا لازم است مردم محترم محلات در جهت تسریع امور شهرداری بندرعباس همراهی لازم را داشته باشند.
مهدی نوبانی در خصوص طرح عیدانه شهرداری بندرعباس خاطر نشان کرد: تعداد پروژه های عیدانه را ۹ پروژه بهره برداری یا کلنگ زنی با اعتبار بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان ذکر کرد که در این میان پروژه بهره برداری از پل شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری با اعتبار بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان که فاز اول آن در این ایام بهره برداری خواهد شد و شامل راست گردها و چپ گردها و زیر پل خواهد بود و سبب کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی بسیار در زمان و انرژی و سوخت مصرفی شهروندان جهت عبور و مرور بخصوص کارکنان صنایع غرب می شود و نیز بهره برداری از زیر گذر تقاطع شهید مدافع حرم رضا زارعی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را از مهمترین این پروژه ها برشمرد.

            
این مقام مسئول پروژه پیست دوچرخه سواری که به طول ۱۸ کیلومتر در نوار ساحلی شهر از پارک جنگلی در بلوار خلیج فارس تا پروژه آکواریوم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در مدت ۵ ماه در ۲۹ ام خرداد ماه به بهره برداری رسیده را به عنوان عیدانه بعدی معرفی نمود و گفت این پروژه با همکاری مجموعه شهرداری و با رعایت اصول استاندارد و نصب علائم ترافیکی احداث شده است.
نوبانی پروژه بازگشایی معبر آزادگان را که پس از ۱۴ سال رایزنی با ساکنان منطقه جلب رضایت تخریب و بازگشایی معبرآن انجام شد با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ارتفاع پایین تری که منطقه آزادگان نسبت به سایر قسمت های شهر دارد و در ایام بارندگی هر ساله شاهد آب گرفتگی آن هستیم، منطقه ۲ شهرداری با همکاری معاونت امور زیر بنایی تصمیم بر احداث کانال دفع آب های سطحی و طولی گرفته تا این آب سطحی را به سوی دریا هدایت کند و این پروژه هم اکنون در حال اجرا است. اما قسمت هایی که آسفالت و زیباسازی آن انجام شده به افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.

                 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها