ایالات متحده و بحرین بر تعهد خود به آزادی ناوبری دریایی تاکید می‌کنند



 نگاهی به عرب نیوز:
ایالات متحده و بحرین روز جمعه بر تعهد مشترک خود به آزادی دریانوردی در آب‌های بین المللی تاکید کردند. آنها به ویژه اهمیت تضمین عبور ایمن برای کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را یادآور شدند و اقداماتی را که آزادی دریانوردی را به خطر می اندازد محکوم کردند. بیانیه مشترک دولتی پس از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین در واشنگتن، در اوج سومین سالانه گفتگوی راهبردی ایالات متحده و بحرین انجام شد. بر اساس این بیانیه، گفت‌وگوی استراتژیک تعهد پایدار ایالات متحده و پادشاهی بحرین به امنیت دوجانبه و منطقه‌ای، رفاه اقتصادی مشترک، روابط مردم با مردم و اصول حفظ نظم بین‌المللی را عملیاتی می‌کند.
دو کشور بر تعهد مشترک خود برای بازدارندگی و مقابله با هرگونه تهدید علیه بحرین و تقویت صلح و امنیت منطقه تاکید کردند. در ادامه بیانیه آمده است؛ گفتگوی راهبردی که به صورت مجازی و حضوری در ماه های ژوئن و جولای برگزار شد، شامل چهار کارگروه بود که عمق و وسعت همکاری‌های دوجانبه را پوشش می داد. تلاش‌های مشترک در امنیت منطقه‌ای، امنیت دریایی، و مقابله با تهدیدات نوظهور و فراملی از طریق ابتکارات جدید برای گسترش کمک‌ها و آموزش‌های ضد تروریسم، امنیت سایبری، برنامه‌های امنیت مرزی، و همکاری‌های مجری قانون انجام شد.
دو طرف توافق کردند که روابط اقتصادی را در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و بحرین تقویت کنند و به گفتگوهای خود در مورد موضوعات مرتبط با تجارت، مخابرات، گردشگری و فعالیت‌های جدید؛ حمایت از بهره‌وری انرژی و گذار به انرژی پاک ادامه دهند.
آن‌ها از افزایش همکاری‌های مربوط به توسعه استعدادهای جوانان در سال گذشته قدردانی کردند و قصد خود را برای امضای یادداشت تفاهم در امور جوانان اعلام کردند. اداره فرهنگ و آثار باستانی بحرین و وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین قصد دارند توافقنامه مشابهی را در زمینه میراث فرهنگی امضا کنند تا به تقویت همکاری دیرینه در مبادلات فرهنگی کمک کنند. دو طرف همچنین راه‌های تقویت همکاری رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بازار سهام دبی به بالاترین حد خود در 8 سال گذشته رسید.
  
روزنامه صبح ساحل//عدنان نگاری
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها