بی‌توجهی به هشدار سیلاب در رودخانه سیخوران، 3 دختر نوجوان را به کام مرگ فرستاد

طغیـــان مــــرگ



طغیان رودخانه و سیلاب در منطقه سیاهو از توابع بندرعباس،جان 3 دختر سیستان و بلوچستانی  را گرفت. دختران نوجوان  12و14 و 16 ساله هنگام بازی در رودخانه، غافلگیرانه گرفتار سیلابی شدند که نتوانستند خود را نجات دهند و حتی اطرافیان نیز موفق به نجات آن‌ها نشدند. پیکر بی‌جان  آن‌ها روز بعد از حادثه ازآب‌گرفته شد.
  

  عصر تلخ

حاشیه  رودخانه روستای سیخوران مملو از افرادی بود که  اواخر هفته برای تفریح و گذراندن ساعاتی از روز به آنجا آمده بودند.صدای خنده و شادی فضا را زیبا کرده بود، اما  ناگهان این صدا  تبدیل به جیغ و فریاد و کمک خواهی شد...
حسن جهانگیری عضو شورای روستای سیخوران از روز حادثه گفت: حدود ساعت 15 و 30 دقیقه چهارشنبه 4 مردادماه  باخبر شدم در پی بارندگی شدید در منطقه، سیلابی از روستای هماگ جاری‌شده  و به سمت این روستا درحرکت است، بلافاصله من و اهالی خود را به حاشیه رودخانه رساندیم و به حاضران در آنجا  هشدار دادیم که از آن مکان دور شوند ولی عده‌ای مانند یک خانواده مقاومت کردند و ازآنجا دور نشدند، عده‌ای  در رودخانه مشغول بازی بودند که در یک‌چشم برهم زدنی سیلاب وارد شد و 3 دختر را با خود برد. دو خواهر از سراوان سیستان و بلوچستان به  سیخوران آمده بودند و دیگری یکی از اعضا فامیل آنهابود. وی ادامه داد: در همان لحظه زن و مرد جوان برای نجات فرزندانشان خود را به آب زدند اما سیلاب نیز آن‌ها را برد، من و افراد دیگر به‌سختی آن‌ها را نجات دادیم ولی دستمان به آن سه دختر نرسید. مادر خانواده با آمبولانس راهی درمانگاه شد.
 

  جستجوی نفس گیر 

مسعود محمدی، رئيس کارگروه جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان هرمزگان در این رابطه بابیان اینکه  بارندگی از  حومه  رودخانه جاماش از منطقه هماگ شروع شد و به روستای  سیخوران رسید که متأسفانه 3 دختر به دلیل استقرار در بستر رودخانه غرق شدند گفت: پس از اطلاع  و هماهنگی با تیم هلال‌احمر با یکی از همکاران به منطقه اعزام شدیم،ولی با توجه به تاریک شدن هوا ادامه عملیات به اولین ساعات پنج‌شنبه موکول شد.  وی ادامه داد: پس از بررسی مسیرهای زمینی و هوایی ، عملیات جست‌وجو را شروع کردیم ،ساعت 11 و 30 دقیقه  پس از 4 ساعت پیمایش در مسیرهای ناهموارِ و سخت با کمک اهالی منطقه ، دو دختر 7 و 10 ساله که بافاصله کم از همدیگر قرار داشتند یافتیم  ولی  هر دو نفر جان خود را ازدست‌داده بودند،حدود 20 دقیقه بعد اجساد به روستای سیخوران رسید  در آنجا بود که باخبر شدیم نفر سوم غرق‌شده نیز کشف شد. محمدی افزود: پیکر بی‌جان دختر 16 ساله در فاصله ۲۰ کیلومتری از محل وقوع حادثه (حوالی روستای ماشاری) توسط تیم هلال‌احمر و اهالی منطقه پیدا شد. 
 
 

 بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در این عملیات چهار تیم متشکل از ۲۰ نفر نجات گر از شهرستان بندرعباس و تیم واکنش سریع به منطقه اعزام شدند، این عملیات ۲۴ ساعت به طول انجامید و تیم‌های امدادی (هلال‌احمر،آتش‌نشانی، هیئت کوهنوردی) در همان ساعت اول در محل حادثه حاضر شدند.نیروهای هلال‌احمر در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات بوده و هم‌وطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.مختار سلحشور بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی را باعث این حادثه تلخ دانست و تصریح کرد: از روزهای گذشته هشدار سطح نارنجی با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان صادر و از مردم خواسته شد که از حضور در حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند اما این خانواده علیرغم تذکر و هشدار اهالی روستا، دهیار و مردم محلی مبنی بر خطرناک بودن منطقه، در حاشیه رودخانه مستقرشده بودند که این حادثه رخ داد. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها