۵۵۰ کیلوگرم تریاک در هرمزگان کشف شد



ماموران انتظامی هرمزگان در روز سه‌شنبه طی ۲ عملیات جداگانه موفق به کشف ۵۵۰ کیلو و ۱۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک و دستگیری ۲ متهم شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان در عملیات نخست طی عملیات مشترک پلیسی با اصفهان در شهرستان میناب ۴۴۸ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک کشف و یک سوادگر مرگ نیز دستگری کردند.

سردار علی اکبر جاویدان در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای انجام اقدامات اطلاعاتی مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و هرمزگان مشخص شد افرادی با هویت معلوم در امر حمل و توزیع مواد مخدردر قالب یک باند حرفه ای در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند که تحقیقات مقدماتی طی کار اطلاعاتی بین ۲ استان انجام و صحت خبر تایید و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با اقدامات ویژه پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی فعالیت عوامل باند یادشده رصد و مشخص شد عوامل فوق قصد دارند محموله موادمخدر را بوسیله یک‌دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ از مسیر شهرستان بشاگرد به میناب حمل کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیر تردد قاچاقچیان در محور «بشاگرد - میناب» مشخص شد و تکاوران پلیس هرمزگان در قالب سه تیم پوششی وعملیاتی با اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار داده و خودروی پژو۴۰۵ حامل مواد را شناسایی و دستور ایست صادر کردند.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه راننده خودرو با مشاهده ماموران مسیر خود را تغییر و قصد فرار داشت، تصریح کرد: با سرعت عمل بالای ماموران و پس از تعقیب و گریزی کوتاه خودروی قاچاقچیان توقیف و در بازرسی از آن ۴۴۸ کیلو و ۱۰۰ گرم ماده مخدر تریاک کشف و یک متهم در این زمینه دستگیر شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شناسایی اعضای این باند اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

 

کشف ۱۰۲ کیلوگرم مواد مخدر در محور بندرخمیر- بندرلنگه

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از کشف ۱۰۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ مهرداد مشوق در تشریح این خبر اظهار کرد: درپی کسب خبری مبنی بر حمل مقدار قابل توجهی موادمخدر توسط قاچاقچیان در محور بندرخمیر- بندرلنگه، ماوران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان‌ها با همکاری اطلاعاتی ماموران مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر پی‌گیری موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و در یک عملیات ضربتی و تعقیب و گریز سریع خودرو را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی استان با اشاره به این که ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰۲ کیلوگرم تریاک را کشف کردند، گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ مشوق با بیان این که موادمخدر زمینه ساز بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‍توانند در صورت مشاهد موارد مشکوک در زمینه حمل و تولید و توزیع موادمخدر، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اعلام کنند تا اقدامات مناسب در این خصوص انجام شود.

توقیف یک دستگاه کامیون حامل لیفتراک قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان میناب و توقیف کامیون حامل ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس نیز از دیگر عملیات‌های پلیس هرمزگان در این روز بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها