از ابتدای تیر ماه تا هشتم مهرماه؛

۵۲ زندانی جرایم غیرعمد استان هرمزگان آزاد شدند



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در بازه زمانی ۱۰۰ روزه یعنی از ابتدای تیر ماه تا هشتم مهرماه از زندان‌های این استان آزاد شدند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان روز دوشنبه گفت: این اقدام با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد دیه با پیگیری دستگاه قضایی هرمزگان انجام شد.

وی ادامه داد: برای بدهی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز ضمن تشکیل پرونده از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان هرمزگان، پیگیری‌های لازم انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: جلب مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بخش دیگری از اقدام‌های ستاد دیه این استان در این مدت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده است.

قهرمانی خاطر نشان کرد: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی گفت: تبیین مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها برای خیران در جهت اقناع‌سازی به‌منظور مساعدت یک ضرورت است و امید می‌رود ستاد دیه هرمزگان در دوره مدیریت جدید بتواند در این خصوص به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه گذشت شاکیان و مشارکت نیکوکاران و خیران در طرح‌های ستاد دیه می‌تواند کمکی برای بازگشت زندانیان واجد شرایط به آغوش خانواده های خود باشد گفت: مردم می‌توانند به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها