در پی زلزله‌های متعدد در هرمزگان؛

هلال احمر قشم در آماده باش کامل قرار گرفت



رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: در پی وقوع زلزله های ۵.۳ و ۵.۶ ریشتری در فین، فارغان و سرگز استان هرمزگان و احساس آن در مناطقی از این جزیره، هلال احمر سرزمین آب و آفتاب به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش صبح ساحل، «احمد نور سرودی»، رییس جمعیت هلال احمر قشم روز سه شنبه گفت: ساعت‌های ۰۸:۲۹ و ۰۸:۳۹ صبح امروز ۲ زمین لرزه با قدرت ۵.۳ و ۵.۶ ریشتر در استان هرمزگان به وقوع پیوست که این زلزله‌ها در بخش‌هایی از جزیره قشم نیز احساس شد.

وی گفت: در پی وقوع این زمین لرزه‌ها بلافاصله تمامی تیم‌های عملیاتی و امدادی و خانه‌های هلال قشم به حالت آماده باش کامل درآمدند تا در صورت نیاز به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم تصریح کرد: همچنین تیم‌های سحر(ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی) این شهرستان نیز به همراه تجهیزات کامل فراخوان و آماده شده اند تا در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

سرودی گفت: تمامی پایگاه های هلال احمر قشم در پی زلزله شدید امروز به حال آماده باش کامل درآمده اند و خوشبختانه تاکنون خسارتی از مناطقی که زلزله را احساس کرده اند، گزارش نشده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها