12

مهر

1403


سیاسی

18 خرداد 1394 09:33 0 کامنت

صبح ساحل-سیاست-معاون سياسي، امنيتي استاندار گفت: امسال بيش از هر زمان ديگر به رسانه ها به عنوان زبان گوياي مردم نيازمنديم و صبح ساحل به عنوان نشريه اي مستقل وقديمي با تيم  حرفه اي در انجام رسالت امانتداري به دولتمردان کمک کند تا انتخابات پرشورو نشاط وبراساس ضابطه برگزار گردد.

بهروز اکرمي در بازديد از روزنامه صبح ساحل، به نقش اهميت و جايگاه رسانه ها در استان اشاره و از صبح ساحل به عنوان نشريه اي حرفه اي و به دور از هرگونه سياست زدگي و روزمرگي ياد کرد.

وي افزود: صبح ساحل روزنامه اي است که هيچ کس نمي تواند آن را نبيند و به گونه اي رفتار کرده که تغيير دولت ها هرگز تاثيري در رسالت حرفه اي آن نداشته و همواره در حفظ ارزش هاي نظام با دولت ها همسو و به آرمان هاي بنيانگذار انقلاب و رهبري پايبند بوده است. معاون سياسي، امنيتي استانداري با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم کرمي پدرمطبوعات هرمزگان از آن مرحوم به عنوان مديري اخلاقي که در مقطع زماني خاص توانست اقدام بزرگ فرهنگي را انجام دهد ياد کرد و افزود: در شرايط و موقعيتي که ايشان داشتند به ذهن کمتر کسي خطور مي کرد که روزنامه اي منشرکنند و اين بيانگر دورانديشي و اهميت اين مرد بزرگ به فرهنگ استان در کنار فعاليت هاي سياسي شان بوده است. اکرمي افزود:  حضور تيم کاردان و حرفه اي در صبح ساحل باعث شده است که در فرازونشيب هاي مسير فعاليت اين رسانه ماندگار و مستمر متشر منتشرشود و اين حاکي ا ز ريشه دار بودن آن است.

معاون سياسي استاندارد هرمزگان در بخش ديگري از سخنان خود به انتخابات پيش رو در کشور اشاره کرد و گفت: دولت تدبير واميد بنا دارد انتخابات امسال را بسيار شفاف، دقيق، ضابط مند و قانونمند برگزار نمايدو حضور رسانه ها به عنوان بازوي توانمند در انعکاس و کمک به برگزاري انتخاباتي پر شورونشاط ضروري است.

توسعه دستوري و بخشنامه اي نيست

اکرمي با بيان اينکه هرمزگان براي توسعه و ترقي به راهکارهايي از جمله مطالبه گري و نيروسازي نياز دارد تاکيد کرد: توسعه دستوري و بخشنامه اي نيست و مردم ابتدا بايد با حقوق خود آشنا باشند و در بستر قانوني مطالبه گر حقوق خود باشند. و براي توسعه استان يکي از راهکارها ظرفيت نهادهاي مدني است که مطالبات از آن طريق  بايد بيان شود.

وي يادآور شد: راه توسعه ازمسير نهادهاي مدني است و اين مهم درادارات و سازمان ها بايد در کمترين زمان  انجام شود و دولت مصمم است تا با حمايت از اين نهادها در استقلال و ريشه دار شدن آنها سهيم باشد و با فرازو فرود دولت ها به حاشيه نروند. وي فردگرايي را آسيب جدي جوامع بيان کرد و گفت: بقاي تک تک ما در بقاي جمعي ماست.

معاون سياسي استاندار هرمزگان اشاره اي به استفاده از ظرفيت نيروي انساني هرمزگان در اين دولت کرد و اظهارداشت: براي نخستين بار با نگاه ويژه استاندار هرمزگان در دولت تدبيرواميد با انتصاب چهارمعاون هرمزگاني فرصت به  نيروهاي بومي داده شده است وقطعاً يکي از شاخص هاي توسعه اي استان افزايش توانمندي ظرفيت نيروي انساني است که با نيروسازي محقق  مي شود.

وي تمرکز معاونت سياسي را بر سه  موضوع ارتقاء جايگاه آموزش و پرورش، دانشگاه و بهداشت و درمان به عنوان شاخص هاي توسعه اي استان برشمرد و افزود: با نيروسازي در اين راستا تلاش خواهيم  کرد تا در سطح کشور از جايگاه مطلوب برخوردار شويم.

عليرضا خورشيدزاده سردبيرصبح ساحل نيز با يادآوري فعاليت صبح ساحل در طول سه دهه انتشار مستمرگفت: صبح ساحل در شرايطي فعاليت خود را آغاز کرد. که هيچ گونه  زيرساختي اعم از نيروي انساني تحصيلکرده و مجرب در اين حوزه وجود نداشت و مرحوم  کرمي مديرمسوول صبح ساحل زيرساخت هاي لازم را براي راه اندازي اين روزنامه فراهم کرد.وي افزود: بيش ازسي  نفر در صبح ساحل مشغول به فعاليتند که بسياري از آنان در مرز بازنشستگي هستند وضريب تحصيلي نيروي  انساني اين مجموعه کارشناسي و کارشناسي ارشد است.

در پايان اين نشست صميمي، معاون استانداربه پرسش هاي خبرنگاران صبح ساحل پاسخ گفت و از بخش هاي مختلف روزنامه بازديد کرد.

دیدگاه ها (0)
img