25

مهر

1403


img
مریم دهقان
16 مهر 1403 08:47 0 کامنت

 تاثیر جنگ و ناآرامی‌های ژئوپلیتیک بر قیمت طلا در طول تاریخ
تأثیر جنگ بر قیمت طلا بستگی به متغیرهای مختلفی دارد و نمی‌توان به صورت قطعی آن را پیش‌بینی کرد و گفت که قیمت طلا چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. و با این وجود اینکه از نظر تاریخی، تأثیر جنگ‌ و ناآرامی‌های ژئوپلیتیک بر قیمت طلای جهانی تحت تاثیر متغیرهای مختلف، متفاوت بوده است؛ اما یک الگوی نسبتا یکسان در آن مشترک است و آن هم افزایش قیمت طلا است.
باید توجه داشت که تأثیر جنگ بر قیمت طلا همواره یک الگوی ثابت ندارد و به شرایط خاص هر جنگ، اقتصاد جهانی و عوامل دیگر بستگی دارد. تاریخ نشان می‌دهد که طلا به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری امن معمولاً در دوره‌های نگرانی عمومی افزایش قیمت می‌یابد؛ اما تأثیرات دقیق هر جنگ بر طلا ممکن است متفاوت باشند.

قیمت طلا در ایران
قیمت طلا در ایران، مانند سایر بازارهای جهانی، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. که از این میان می‌توان به قیمت طلای جهانی، قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا، نرخ تورم، تحولات سیاسی و اقتصادی، قوانین و مقررات دولتی، و ریسک‌های ژئوپلیتیک اشاره کرد.

 

تحلیل تکنیکال طلای جهانی
قیمت طلا در حال حاضر، در یک کانال صعودی قرار دارد اما با مانع محکمی مواجه شده است و نتوانسته آن را بشکند و این موضوع احتمال بازگشت قیمت را تقویت می‌کند. هدف اصلی در این شرایط، تست سطح 2 هزار و 629 دلار است. همچنین، انتظار می‌رود در صورت شکست این سطح هدف‌گذاری شده، قیمت بیشتر از این پایین بیاید و به 2 هزار 585 دلار و سپس به حمایت 2 هزار 575 دلار برسد. در مقابل، اگر قیمت موفق به عبور از مقاومت 2 هزار 670 دلار شود؛ سناریوی نزولی متوقف خواهد شد و قیمت دوباره به مسیر صعودی باز خواهد گشت.

 


 

img

تگ ها:

دیدگاه ها (0)
img