جدید به قدیم
چند روزی هست که کشور ما بویژه مناطق جنوبی، جنوب شرق و مرکزی آن تحت تاثیر اخبار وحوادث پدیده جوی به نام مونسون قرار گرفته است.
هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با برپایی کارناوال شادی به همراه موسیقی محلی عصر روز گذشته، سه شنبه 28 تیر ماه در شهرستان میناب برگزار شد. جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت سه روز در این شهرستان برگزار میشود.
واکنش مدیرعامل واکنش علیرضا جعفرپور به تحریم شرکت نفت ستاره خلیج فارس توسط آمریکا
زلزله های پی درپی چند هفته اخیر هرمزگان بار دیگر این حقیقت را ثابت می کند که استان ما در کانون هشدارهای ناشی از زلزله قرار دارد.
«سعیدمحمد»، مشاور رییسجمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به همراه «افشار فتحالهی»، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم چند روز پیش در سفر به جزیره هرمز و شهرستان بشاگرد در جریان مشکلات مردم این مناطق در حوزه های مختلف اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال قرار گرفتند.
نزدیک به سه ماه است که مذاکرات احیای برجام متوقف شده است. توافقی که هرروز که می گذرد به نظر احیای آن دشوارتر ازقبل می شود.
شهروندان بندرعباس با ارسال ویدیویی از خشک شدن یکباره نهالهای حرا در ساحل سورو خبر دادند. یکی از شهروندان بندرعباس در این باره میگوید:« امروز با خانواده برای گردش و تفریح به ساحل سورو رفتیم اما با صحنهی خشک شدن نهالهای حرا روبهرو شدیم. چرا مسئولان پیگیر علت خشک شدن این نهالها نیستند»؟ برای پیگیری این موضوع به سراغ « شهرام آرمان»، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس رفتهایم. « شهرام آرمان»، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس در این باره گفت:« در حال حاضر، دورهی برگریزی اولیه نهالها است، بنابراین مشکلی برای نهالهای حرا در ساحل سورو پیش نیامدهاست». آرمان افزود:« پس از گذشت سه ماه، جلبکزدایی نهالهای حرا انجام میشود که بعداز جلبکزدایی، جوانه زدن نهالهای حرا آغاز میشود». گفتنی است؛ در اوایل اردیبهشتماه سال جاری، با مشارکت مردم و شهرداری بندرعباس ۵هزار نهال حرا در ساحل سورو بندرعباس کاشته شد. این برنامه با هماهنگی معاونت خدمات شهری و با مشارکت شهروندان، سازمان فضای سبز و شهرداری منطقه۴ اجرا شد. پیش از این حدود شش سال قبل نیز از سوی شهرداری بندرعباس در ساحل نخل ناخدا چندین هزار نهال حرا کاشته شد که اکنون به شکل جنگل در آمده و به زیستگاهی برای آبزیان و پرندگان مبدل شده است.
اخیرا تصاویر و خبرهایی از فروریختن «روزنه دریا» از جاذبههای گردشگری جزیره هرمز در شبکههای اجتماعی خبرساز شد. براساس این اخبار دلیل فروریختن این پدیده زیبا برپایی کمپ روی این صخره از سوی گردشگران عنوان شد. اما سرپرست بخشداری هرمز بندرعباس این مساله را تکذیب کرد. به گفته او این صخره در اثر رخ دادن یک پدیده طبیعی فرو ریخته و هیچ گونه دخالت انسانی در فرو ریختن آن دخیل نبوده است.