جدید به قدیم
در جهان پرشتاب امروز که فناوری و اطلاعات با سرعتی بیسابقه در حال تبادل است، رسانهها به عنوان یکی از ارکان اصلی شکلدهی به افکار عمومی و نظارت بر عملکرد نهادهای دولتی نقشی حیاتی ایفا میکنند.
از دهه چهل، بندرعباس مدرن و جدید بهواسطه توسعه نظامی و اقتصادی با طراحی و اجرای اسکلههایی در غرب شهر شکل گرفت؛ فرهنگ نیز بهعنوان یکی از مهمترین عناصر توسعه در دستور کار قرار گرفت و فضاهای فرهنگی با پراکندگی قابل قبولی در شهر بندرعباس ساخته شد.
وزیر نفت ۱۵ فروررین خبر داد که تا چند روز آینده همه کارت های موجود در جایگاه های سوخت جمع آوری شده و توزیع بنزبن فقط با کارت های سوخت شخصی میسر می گردد.به عبارت دیگر وزارت نفت به مردم گوشزد کردند که آنها همه ی بنزینی که هر ماه می توانند مصرف کنند فقط ۱۶۰ لیتر بنزبن شامل ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ توماتی و ۱۰۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی است و لا غیر و هموطنان باید ترددهای درون شهری و برون شهری خود را با این مقدار سهمیه ماهانه بنزبن مدیریت کنند.
شعار اول ایمنی بعد کار را بارها شنیدهایم. این شعارِ جوامع توسعه یافته در رابطه با ایمنی در محیط کار است.
هر بار که قصد نوشتن یادداشتی درباره مشکلات استان هرمزگان میکنم، به یاد بیت معروفی از سعدی میافتم که میگوید: «بس در طلبت کوشش بیفایده کردم/ چون طفل دوان در پی گنجشک پریده» با این که میدانم بیفایده است؛ اما نمیدانم چرا مینویسم؟!
خبری که طی هفته گذشته به سرعت در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی دست به دست میشد با اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به حقیقت پیوست و از ابتدای بهمن ماه سال جاری دو تغییر مهم در سهمیه بندی سوخت انجام شد که طی آن اولین تغییر مربوط به کاهش سهمیه بنزین آزاد یا ۳۰۰۰ تومانی است.
هرمزگان به علت دارا بودن دو اسکله و بندر بزرگ شهید رجایی و شهید باهنر یکی از پر ترددترین جاده های کشور از حیث جابجایی و ترانزیت کالا محسوب می شود به طوری که محور اسکله شهید رجائی-بندر عباس به عنوان پر ترافیک ترین مسیر استان روزانه پذیرای هزاران و سالانه میلیون ها وسایل نقلیه سنگین می باشد و بهمین خاطر بندرعباس به حق پایتخت حمل و نقل کشور نامیده می شود.
هفته گذشته از بولتن خبری خبرگزاری ها،خبری غیر معمول مخابره گردید که باعث کنجکاوی مردم شد و سوالات زیادی در اذهان عمومی بوجود آورد و آن توقیف محموله بزرگی از زبان گراز وحشی با تناژ بالا(پنج تن) بود.
دهستان کهورستان واقع در شهرستان خمیر بنا به پیشنهاد استانداری هرمزگان و موافقت وزارت کشور به بخش ارتقاء یافت و مردم خوب، نجیب و سختکوش این منطقه پس از سالها انتظار به خواستهی دیرینه خود رسیدند.
هرگاه بحثی از تقسیمات کشوری در هیئت دولت و به دنبال آن در رسانه های رسمی و اجتماعی به میان می آید بالطبع گروهی از هموطنان به علت ارتقاء محل زندگیشان به بخش یا شهرستان و یا استان جدید و بهره گیری از خدمات بیشتر و بالاتر از سوی دولت خوشحال شده و به جشن و پایکوبی در آن دیار می پردازند مگر هرمزگانی ها که می ترسند که نکند استانی دیگر به خاک و جان و تنش طمع کرده و می خواهند قسمتی از پیکره و بدنه سرزمینشان را جدا کرده و به جایی دیگر ملحق کنند.