جدید به قدیم
نماینده ی مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در سفر به روستای کنخ شهرستان بندرلنگه به صبح ساحل گفت:عمده مشکلات روستاها هنوز هم بحث آب و برق است که باید دولت و مسئولین اجرایی کشور یک بار برای همیشه بودجه ای خوبی را برای رفع این مشکلات تخصیص بدهند..احمد جباری تصریح کرد:زیر ساختهای ورزشی خوبی از جمله سالن ورزشی و زمین فوتسال چمن مصنوعی محله ای در این روستا احداث شده و جوانان این روستا خواهان احداث زمین بزرگ چمن مصنوعی هستند که مقرر شد با مشارکت مسئولین روستا این موضوع پیگیری کنیم. مدیر عامل آب و فاضلاب استان هرمزگان در رابطه با مشکل کمبود آب شرب در روستای کنخ بندرلنگه تصریح کرد:آب اکثر روستاهای این مناطق از محل سایت آب شیرین کن تامین می شود و بدلیل افزایش جمعیت هم اکنون با کمبود آب تولیدی مواجه هستیم که باید برنامه ریزی کنیم و با اخذ مجوز خرید تضمینی از محل آبشیرینکن خلیج فارس آب ورودی به منطقه در آینده را افزایش داده تا مشکل آب شرب مردم این روستا هم مرتفع گردد.حمزه پور گفت:برای جلوگیری از هدر رفت آب بیش از ۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی این روستا که فرسوده بود تعویض شده و ۵ کیلومتر دیگر هم امسال تعویض خواهد شد. وی از بهرهبرداری از دو سایت آبشیرینکن جدید در شهر چارک و روستای حمیران شهرستان بندرلنگه در آینده ی نزدیک خبر داد.
کلنگ احداث "پیاده راه سلامت بوستان خلیج فارس" با حضور مدیران شهرداری بندرعباس بر زمین زده شد و شهردار بندرعباس بهره برداری از آن را ظرف سه ماه آینده اعلام کرد. مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس عصر امروز در آیین کلنگ زنی پروژه احداث "پیاده راه سلامت بوستان خلیج فارس" گفت: این پروژه با مشخصات طول مسیر 1500 متری و با عرض دو متر، عصر امروز به مرحله اجرا رسید. نوبانی افزود: مصالح به کار رفته در این پروژه، کفپوش گرانول از جنس بسیار خوبی ست و اعتبار در نظر گرفته برای احداث آن، 44 میلیارد ریال است.
به مناسبت هفته محیط زیست، روز دوشنبه، ۲۱ خردادماه نشست خبری سازمان محیط زیست استان هرمزگان به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد. در این نشست رئیس سازمان محیط زیست استان هرمزگان از دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم سخن گفت. مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز اثرگذاریها و عملکرد این شرکت در راستای ترویج فرهنگ و حفظ محیط زیست را اعلام کرد.
آبان ماه 1389 روز جشن هرمزگانیها برای افتتاح ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس بود. ساخت ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در سفر آیتالله خامنهای (مد ظله العالی) در سال 1376 به مردم بندرعباس هدیه داده شد اما 14سال طول کشید تا ساخته شود.بعد از گذشت تنها 14 سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسوولی هم به فکر آن نیست که تنها ورزشگاه استان در حال نابودی است. اگر هر یک از این مدیران در طول مدت خدمت خودشان بودجهای برای این ورزشگاه در نظر میگرفتند شاید اکنون این سرنوشت را نداشت..
جمعی از صیادان جزیره قشم از مشکلات معیشتی خود پس از رواج صید شب چراغی در خلیج فارس ابراز ناراحتی کردند و از مسئولان محلی خواستار برخورد قانونی با این صید شدند.
بقا و حیات یک سازمان موفق و پویا منوط به داشتن روابطعمومی خلاق، مسئول و کارآمد است.
به همت اداره کل کتابخانههای عمومی هرمزگان با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، آیین رونمایی از مجموعه کتاب 8 جلدی «خلیج فارس خانه ماست» با حضور ناشر و نویسندگان بر عرشه ناو شهید محمد ناظری در پهنه آبهای نیلگون خلیجفارس برگزار شد
شاید بعد از مذاکرات امام قلی خان با ادوارد مانوکس نماینده یگان دریایی انگلستان و توافق های اولیه وهماهنگیهای لجستیک؛ و باز پسگیری جزیره از پرتغالیها، میبایست؛ میناب کوچولوی دوم با نخلها و آبادانی قرنهای گذشته اش؛ ایجاد میشد!
دهم اردیبهشت ماه با پیشنهاد «جعفر مرادی شهدادی»، مبتکر هرمزگانی در تقویم رسمی کشور بهعنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و آن روزی است که «امام قلی خان» حاکم شجاع فارس به جنگ استعمارگران پرتغالي رفت و با رشادت و دلاوریهای کم نظیری دست آنها را برای همیشه از خلیج فارس و خاک پاک ایران کوتاه کرد و نام خود را به عنوان یک قهرمان ملی برای همیشه در تاریخ این سرزمین و در یاد و خاطره هر ایرانی وطنپرست جاودانه نمود.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید