جدید به قدیم
مراسم عزاداری سنتی استان هرمزگان در صحن و سرای آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد. عاشقان سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین در استان هرمزگان، در شب تاسوعای حسینی، خود را به حرم مطهر امام رضا علیه السلام رسانده و آئین عزاداری سنتی استان هرمزگان را در صحن قدس حسینیه حرم برگزار کردند. به گزارش روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان حبیب بهادری مدیر کانون رضوی هرمزگان گفت :مراسم بزرگ عزاداری سنتی استان هرمزگان، ۲۴ تیرماه سال جاری از ساعت ۲۰، الی 23 با حضور ۵۰۰ نفر از هرمزگانی ها وهیات های مذهبی شهرستان رودان در صحن قدس حسینیه حرم که به همت ستاد برگزاری عزاداری اقوام معاونت تبلیغات آستان قدس برگزار گردید. در این مراسم حجت السلام و المسلمین محسن سالاری نماینده ولی فقیه امام جمعه شهرستان سیریک به سخنرانی پرداخت و مداحان سنتی شهرستان رودان با خواندن سینیه زنی پامنبری که یکی از آئین های سنتی و ثبت شده هرمزگان است و عزاداری سنتی واحد در اخر از 8 نفر تقدیر و تجلیل شد و شال عزادای متبرک حرم اهدا شد که 4 پیرغلام و مداح و 4 نفر از جانبازان دفاع مقدس بودند به مناسبت شب شهادت حضرت عباس یادآور میشود، این مراسم به صورت پخش زنده از شبکههای ملی و استانی هرمزگان قابل مشاهده بود.
یکی از مجاهدان دوران جنگ تحمیلی تعریف می کرد: «که من تخریبچی بودم. فرمانده اومد پیش من و گفت نکنه علی آقا از من بهتر باشه و من فرمانده گردان تخریب هستم!»
مشارکت حدود ۴۰ درصدی در دور اول انتخابات و تقدم و تاخر نامزدها ، پیام هاي متعددی برای شنیدن دارد. هر چند مردم در این چند دهه، حوادث و بزنگاه های حساسی را پشت سر گذاشته اند و نباید تحلیلی دلهره آور از این رخداد به جامعه انتقال داد ولی انگار سیرت صورت هاي زيادي در چشم مردم صورتی شده که خرج کردن از مولفه هاي محترم هم ؛ محرک جریان سازی اجتماعی مشارکت نشد! حتی ربات ها ، اخبار زرد و... فاقد کارکرد توانایی موج سازی شدند. شاید هسته سخت هم در حال شکافتن باشد!
رکود خاصی در بازار ملک در حال حاضر حکم فرماست و به نظر میرسد معاملهگران منتظر اعلام نتایج انتخابات هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری برنامه «مهمانی عید غدیر با بیش از 160 موکب در هزمزگان خبر داد و گفت: پیشبینی ما این است که تعداد موکبها به ۱۶۰ موکب افزایش پیدا کند. به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان طی یک نشست خبری به جزییات برنامه عید غدیر در هرمزگان پرداخت و گفت: میهمانی بزرگ غدیر امسال در روز عید غدیر در محدوده حدفاصل بندر شهید حقانی تا بازار ماهیفروشان برگزار خواهد شد و مردم میتوانند از ساعت ۱۸ تا ۲۲:۳۰ با خانواده خود در این میهمانی شرکت کنند.مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تا الان حدود ۱۴۰ موکب در پرس لاینی که اعلام شده ثبت نام کردهاند و انواع و اقسام پذیرایی، خدمات، فرهنگی، سرگرمی، قرآنی و … به همت مردم پای کار آمده است.وی ادامه داد: پیشبینی ما این است که تعداد موکبها به ۱۶۰ موکب افزایش پیدا کند بر همین اساس مردم میتوانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۹۱۰ به هر اندازه که میتوانند در مهمانی غدیر مشارکت کنند.
اولین روز از ماه ذیحجه مصادف است با پیوند مقدس حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) به این مناسبت از ۱۹خرداد تا ۲۵خرداد هفته ازدواج نامگذاری شده است.
آئین رونمایی از کتاب های گلدان خالی و کسی گریه ماهی ها را نمی بیند نوشته حجت الاسلام بهزاد پودات در ویژه برنامه مهمانی لاله ها برگزار شد به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان و به مناسبت روز ایثار و مقاومت، آئین رونمایی از کتاب های گلدان خالی و کسی گریه ماهی ها را نمی بیند برگزار شد.
چند روز از عروج ملکوتی رئیس جمهور عزیز، وزیر امور خارجه و سایر همراهان دوستداشتنی ایشان میگذرد؛ در و دیوار این مرز و بوم رنگ غم، اندوه و بهت به خود گرفته است، قلم و زبان بنده قاصر از بیان عظمت شهدای گرانقدرمان می باشد که در سانحه سقوط هلیکوپتر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به سعادت جاودانه رسیده اند، لکن به قول معروف؛ آب دریا را اگر نتوان کشید / هم به قدر تشنگی باید چشید، با این اوصاف به بیان چند مطلب مختصر در این خصوص می پردازم.
وارد منزل که شدم؛ یکی از اعضای خانواده گفت که در برخی از صفحههای مجازی، خبری مبنی بر سقوط هواپیمای آقای رئیس جمهور پخش شده است! به واسطه سبقهی کارهای ژورنالیستی برخی کدها، تصویرها و بیانات را کنار هم قرار دادم؛ برایم محرز شد که خبری سنگین در راه است! نظر به اینکه در راستای استیفای حقوق اجتماعی و بلند کردن علم عدم نادیدهانگاری مردم بومی منطقه زادگاهم در طرحهای توسعهای که در پوشش توسعه سواحل مکران مطرح میشود؛