جدید به قدیم
در قلب محله بهشت بندر بندرعباس، خور قدیمی که روزگاری مسیری زنده برای عبور آب و تنفس شهر بود، امروز به محل تجمع زباله، رشد گیاهان خودرو و افزایش تعداد موشها تبدیل شده است. این بیتوجهی، نهتنها سیمای محله را مخدوش کرده، بلکه آرامش و بهداشت ساکنین را نیز در معرض خطر قرار داده است. بهشت بندر، سالها محل زندگی خانوادهها و شهروندان پرتلاش این شهر بوده، این روزها با معضلی جدی و نگرانکننده دستوپنجه نرم میکند. در یکی از نقاط این محله، فضایی رهاشده و بدون رسیدگی به محلی برای تجمع زباله، رشد بیرویه گیاهان خود رو و افزایش تعداد موشها تبدیل شده است.
منطقه آزاد قشم در سالهای گذشته، بارها شاهد بیتوجهی به ظرفیتها و توانمندیهای نیروهای بومی استان هرمزگان بوده است. این بیتوجهی نه تنها فرصت رشد و شکوفایی را از جوانان و مدیران بومی سلب کرده، بلکه باعث شده قشم به نوعی به حیات خلوت برخی پایتختنشینان تبدیل شود؛ جایی که تصمیمات و منافع، بیشتر در مسیر افراد غیر بومی جریان یافته تا توسعه واقعی جزیره و رفاه مردم آن. اکنون که بحث انتخاب مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم مطرح است، زمان آن رسیده که این روند ناعادلانه متوقف شود و یکی از سه گزینه شایسته و بومی استان هرمزگان، سکاندار مدیریت این منطقه شود.
در روز خبرنگار، فرصتی پیش میآید تا بهطور ویژه از خبرنگارانی که در هر شرایطی برای انتقال حقیقت و آگاهیبخشی به جامعه تلاش میکنند، یاد کنیم.
هرمزگان با برخورداری از موقعیت راهبردی، ظرفیتهای فراوان دریایی، مرزی، اقتصادی و فرهنگی، یکی از مهمترین مناطق ایران در نقشه توسعه ملی است.
چند روز پیش بود که وزیر انرژی رژیم صهیونیستی لیوان آب به دست، با تنش آبی مردم ایران همدردی کرد که در این باره میتوان به چند نکته اشاره کرد.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید