جدید به قدیم
تزریق واکسن روسی کرونای "اسپوتنیک وی" در هرمزگان با تزریق به دکتر حسنی آزاد، متخصص بیماری های عفونی آغاز شد. به گفته «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تزریق واکسن با اولویت تزریق به کادر درمانی درگیر با بخشهای مراقبتهای ویژه و سپس دیگر نیروهای کادر سلامت استان ادامه مییابد. وی افزود: این محموله غروب روز گذشته به بندرعباس رسید و بلافاصله از صبح امروز تزریق آن با اولویت بندی ستاد ملی کرونا و با تزریق به کادر سلامت فعال در بخشهای آیسییو ادامه یافت.
هرمزگان دوباره شلوغ شد. هجوم مسافران که از آخرین روزهای هفته گذشته آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت و بهطور حتم تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت همه مردم و مسئولان استان هرمزگان را نگران کرد. در شرایطی که استان هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد. گزارشهای جدید نشاندهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصلهگذاری و پروتکلهای بهداشتی در این استان است.
آمار مرگومیر ناشی از بیماری کرونا این روزها روندی نزولی دارد. رنگ قرمز شهرها یکییکی از نقشه کشور محو میشود و جایشان را رنگهای زرد و نارنجی میگیرد.
شمار جانباختگان کرونایی در هرمزگان به بیش از 950 نفر رسیده است. ۲۶۹ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند. تا دیروز جمعه 28 آذر 36 نفر از بیماران در بخش مراقبتهای ویژه (ICU) بستری هستند که حال 13 نفر از آنها اعلامشده است. کادر درمان در آستانه شب یلدا نگران از افزایش دورهمیهای خانگی و تعداد بیماران هستند در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته است که بر اساس آمارها ۵۵ درصد از موارد ابتلا در استان به دورهمیهای خانوادگی ارتباط دارد. عکس: محمد کرمی- صبح ساحل
تاریخهای رُند تولد، زایمان در خارج از کشور و انتخاب اسمهای عجیبوغریب، بُعد تازهای از سبک زندگی لاکچری است.
پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج، یادآور بزرگترین و عزیزترین نهادی است که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل آن از الطاف جلیه خداوند تبارک و تعالی و شجره طیبه و درخت تناوری که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می دهد و به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج حقیقتی شبیه افسانه هاست که برای جوانان شورآفرین، برای مردم امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.
«زندگی سریعدویدن، بالا و بالاتررفتن نیست؛ زندگی توانایی کنارآمدن و جَستن است».
امروز در حالی وارد پنجمین روز از آغاز محدودیتهای جدید درون استانی مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا شدیم که هنوز شاهد سرپیچی بسیاری از اصناف در اجرای این طرح هستیم.
آمارها نشان می دهد در شرایطی که این ویروس تمام دنیا را فرا گرفته و تا کنون نیز هیچ نوع واکسنی برای مقابله با آن در خط تولید انبوه قرار ندارد، هرمزگانیها با رعایت پروتکلهای بهداشتی، عظمت فرهنگ غنی خود را به رخ جهانیان کشیدند، بطوری که بر اساس آمارهای غیر رسمی منتشر شده، میزان استفاده مردم از ماسک، هرمزگان را در رتبه های عالی قرار داده است. «۶۱۹۱ نفر!» ثبت رکورد تازه در شمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور. این آمار که در روز یکشنبه ۴ آبان ثبت شده، نشانگر وضعیت قرمز و افزایش تصاعدی مبتلایان در ایران است.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک