جدید به قدیم
سالها است بازار مسکن همچون بازار خودرو و ارز آشفته و غیرقابلمهار شده است.
تیر در تقویم رسمی کشور ما روز قلم نامگذاری شده است. وسیلهای ظاهرا کوچک و معمولا ارزانقیمت اما به قدری با ارزش که خداوند در قرآن مجید به آن سوگند میخورد.
محله «چاهستانیها» بالغبر ۱۱۰ هکتار وسعت و افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد. این محله در ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران، بهعنوان پایلوت صدور سند مشروط برای ساکنان سکونتگاههای غیررسمی انتخاب شد. همچنین، شهرداری بندرعباس، طرحی را برای سکونتگاههای غیررسمی «اسلامآباد» و «گلکنی» آماده کرده است که بر اساس آن، زمین موردنیاز این طرح را شرکت بازآفرینی شهری تأمین میکند و شهرداری هم آن را ساماندهی خواهد کرد. به گزارش صبح ساحل، این طرح که قرار بود با دادن سند مالکیت به اهالی و تسهیلات بانکی به آنان اجرایی شود حالا قرار بر این شدهاست که به دلیل شرایط نامطلوب محله چاهستانیها، ضمن تعیین وضعیت مالکیت، ساکنان بهصورت گروهی ساماندهی شوند و سند مسکونی آنها هم بهصورت گروهی و مشروط صادر شود تا از این طریق این افراد را توانمندسازی این افراد انجام شود. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد ناکارآمدی در اجرای این طرح بود. چرا که ملک برخی از ساکنان تخریب شد و واگذاری زمین معرفیشده به آنها در سایت 《پیامبر اعظم》هم اجرایی نشد. درنتیجه اکنون بسیاری از آنها سرگردان و اجارهنشین شدند. این مسئله در این شرایط تورم و گرانی، زندگی را بر این افراد سختتر کرده است. در ادامه این طرح تعداد زیادی از ساکنان، مبلغی را تحت عنوان مبلغ سند مالکیت بهحساب 《کانون کارشناسان دادگستری هرمزگان》واریز کردهاند. این مبلغ پس از کارشناسی زمین تعیین و واریزشده است اما مسکن و شهرسازی استان، درخواست کارشناسی مجدد و تعیین قیمت جدید را داده است. این درخواست با مخالفت اهالی روبهرو شده است و برخی از کارشناسان هم آن را غیرقانونی میدانند. آرش رضایی مدیر کل را ه وشهر سازی نیز در این باره گفته بود که خانههای بالای ۵۰ متر در محلههای بافت فرسوده استان سنددار میشود. او همچنین توضیح داد که خانههای زیر ۵۰ متر هم به دلیل متراژ پایین سندهای تجمیعی دریافت میکنند و اراضی بیش از ۱۰۰ متر هم پس از دریافت هزینه کارشناسی و به شرط داشتن حداقل مشکل، سنددار میشوند. حال مردم این محله از استاندار تقاضا دارند که شخصاً به این مسئله ورود کند زیرا قرار بود که با اجرای این طرح، مشکلات مردم کمتر شود و آنها را توانمند سازد، نه اینکه حاصل اجرای آن سرگردانی مردم باشد.
وزیر بهداشت میگوید : در استانهای کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول بیماری کرونا قرار داریم.
استان هرمزگان از جمله مناطق زلزله خیز کشور است و در طول ماه و هفته معمولا شاهد اعلام اخباری در خصوص وقوع زلزله در مناطق مختلف این استان هستیم.
قصه خودرو درکشورما همچون قصه های تکراری می ماند . قصه ای که همیشه با التهاب و نوسان همراه بوده است .
هرمزگان بازهم رکورد زد. این بار در نرخ تورم. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان هرمزگان درصد بیشترین نرخ تورم در اردیبهشت امسال را به خود اختصاص داد. رشد قیمتها و افزایش تورم دریکی دو سال اخیر سرعت بیسابقهای یافته و مردم را با مشکلات معیشتی فراوانی روبهرو کرده است. تورم و گرانی مفاهیم نزدیک به هم اما متفاوت هستند که گاهی در رسانهها بهاشتباه یکسان تلقی میشوند.
بازار خودرو از سال گذشته تاکنون به دلایل گوناگون افزایش قیمت چشمگیری داشتهاست. دلالبازیها، خریدوفروش در فضای مجازی، ممنوعیت واردات، افزایش 20 درصدی نرخ ارز و افزایش نرخ تورم بخشی از دلایل این افزایش قیمت بودهاست.
خشونت علیه زنان موضوع جدیدی نیست. مختص به فرهنگ، طبقه اجتماعی، اقتصادی، سطح دانش، سن و نژاد خاصی هم نیست. در تمامی مناطق جغرافیایی و زمانهای تاریخی نیز وجود داشته است. فعالان حقوق زن در ایران سالها است که رفع خشونت علیه زنان را مطالبه جدی خود میدانند. آنچه اما این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته، نگاه جدیتر به موضوع، بهعنوان یک مسئله حقوقی و اجتماعی است. آمار مراکز بهزیستی استانها نشان میدهد که خشونت خانگی در بحران کرونا، بیش از پیش افزایش یافته است.