جدید به قدیم
اسراییل یک کشور (جعلی) ایدئولوژیک و به شدت مذهبی برپایه آیین تحریف شدهی یهودیان افراطی (صهیونیسم)در حساسترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه و در قلب امت اسلام توسط جناح پیروز جنگ دوم جهانی یعنی غرب خصوصا استعمار پیر (انگستان) در اواخر دهه چهل میلادی (پس از پایان جنگ) بوجود آمد تا حافظ منافع آنها در منطقه باشد، تفرقه بیاندازد، آرامش و آسایش ملتها را از آنها سلب نموده و جنگافروزی کند تا بدینوسیله بازار فروش اسلحه که شریان حیات اقتصادی مغرب زمین خصوصا آمریکا و انگلیس است بیش از پیش رونق گیرد.
سفر آقای دکتر پزشکیان رئیسجمهور اسلامی ایران به آمریکا و سخنرانی در مقر سازمان ملل، نقطهی عطفی در رونمایی از سیاست خارجی دولت چهاردهم و تبیین سیاست راهبردی دستگاه دیپلماسی ایران در افکار عمومی جهان به حساب میآید.
دهم اردیبهشت ماه با پیشنهاد «جعفر مرادی شهدادی»، مبتکر هرمزگانی در تقویم رسمی کشور بهعنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و آن روزی است که «امام قلی خان» حاکم شجاع فارس به جنگ استعمارگران پرتغالي رفت و با رشادت و دلاوریهای کم نظیری دست آنها را برای همیشه از خلیج فارس و خاک پاک ایران کوتاه کرد و نام خود را به عنوان یک قهرمان ملی برای همیشه در تاریخ این سرزمین و در یاد و خاطره هر ایرانی وطنپرست جاودانه نمود.
شاهد وقوع رویدادهای سریعی در تحولات امنیتی، نظامی و دیپلماتیک منطقه هستیم؛ سرعت بالای این رویدادهای درهم تنیده و وابسته به هم به حدی بالاست که اذهان را به تحیر واداشته است.
جمعه شب هفته گذشته بود که دیوان بینالمللی دادگستری در بیانه ای اعلام کرد، کشور آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نقض نگرانکننده وظایفش طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات مربوط به جنایت نسلکشی در ارتباط با فلسطینیهای ساکن نوار غزه شکایتی را ثبت کرده است».
دوران کودکی زیباترین و پاک ترین فصل زندگی هر انسانی است.
غزه ماه ها و هفته هاست که در آتش و دود و سرما و گرسنگی و مرگ میسوزد و به جهنم روی زمین تبدیل شده اما دنیای کر و لال تنها نظارهگر این باریکه است و تنها به فرستادن چند کامیون کمک های دارویی و غذایی بسنده کرده است.گویا وجدان بشریت به خواب عمیقی فرو رفته و چشمه عطوفت و رحم و شفقت در آنها خشکیده است.غربی که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر می خواند،بر مرگ هزاران کودک و زن و مرد فلسطینی چشم بسته و گویا منتظر تکمیل شدن بزرگترین و فجیع ترین نسلکشی قرن است که در حساس تربن نقطه زمین یعنی خاورمیانه ملتهب روی می دهد.
غزه بیش از یک ماه است که در پی حمله ناگهانی حماس به اسرائیل و حملات مقابله به مثل رژیم صهیونیستی روزانه بیش از هزار تن مواد انفجاری از بمب و موشک و راکت و خمپاره بر سرش نازل می شود و تاکنون نزدیک به ۱۱ هزار کودک و زن و پیر و جوان کشته شده اند و علاوه بر سال ها محاصره غیر انسانی تحمیل شده بر دو میلیون نفر ساکن غزه،اکنون طعم کشت و کشتار و خونریزی و آوارگی را می چشد و جنايت و غم و غصه در این منطقه از خاورمیانه غیر قابل تصور است.در این میان بشر متمدن و پر ادعای قرن بیست و یکم که فریاد عدالت خواهی و منشور حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده نتوانسته است گام عملی برای توقف جنگ و کشتار بردارد.
یوم الله ۱۳ آبان که با سه حماسه تاریخی محور شعارهای انقلابی و استکبار ستیزی ایران اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) قرار گرفت، به حق روز ملی مبارزه ملی با استکبار نام گذاری شد.
رژیم صهیونیستی به همراه سه قدرت اتمی دیگر یعنی هند، پاکستان وکره شمالی به پیمان منع گسترش سلاح هستهای یا به اختصارNPT نپیوسته است. این درحالیست که بعد از افشا شدن برنامه نظامی اش که نشان از گسترده بودن برنامه تسلیحات اتمی این رژیم دارد، تخمین زده می شود این رژیم دارای80 تا200 کلاهک اتمی باشد.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک