جدید به قدیم
فعالیت خودروهای قاچاق سوخت در بلوارها و خیابانهای اصلی بندرعباس باعث افزایش ناامنی و نگرانیهای عمومی شده است. این خودروها به دلیل سرعت بالا و تردد بیوقفه، ریسک وقوع تصادفات را به شکل قابل توجهی افزایش دادهاند. با وجود این خطرات، همچنان بدون محدودیت و با آرامش کامل در سطح شهر تردد میکنند که نیازمند توجه و برخورد جدی مسئولان برای تضمین امنیت و سلامت شهروندان است.
سالهاست که تبعاتِ سیاستهای اقتصادی نادرست، حاصل مدیریتِ غیرکارشناسی و نادیدهگرفتن مناطق محروم و مرزی، اقتصاد کشور را به زانو درآورده است. نتیجهی مستقیم این وضعیت، ظهور پدیدههایی همچون قاچاق سوخت در استانهای مرزیست؛ پدیدهای که امروز، نه یک «تخلف»، بلکه یک شغل ناگزیر برای بخشی از جامعه شده است؛ جوانانی که در غیاب فرصتهای شغلی و مسیرهای قانونی تأمین معاش، خطر را به جان میخرند تا سفرهای برای خانوادهشان پهن کنند. در این میان، هرمزگان بهعنوان یکی از آسیبپذیرترین استانهای کشور، بیش از دیگر نقاط درگیر این بحران ساختاری شده است.
یارانهی حاملهای انرژی دهههاست به یکی از اصلیترین موضوعات اقتصاد کشور و معیشت مردم تبدیل شده است و علیرغم طرحهای رنگارنگی که در دولت های مختلف برای حل چالشهای منبعث از آن به کار گرفته شده، نتوانستهاند راه حل مناسبی برای حل این چالشها باشند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف 182 هزار لیتر سوخت قاچاق در دو عملیات جداگانه در شهرستان جاسک خبر داد.مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با دستور دادستان جاسک و تلاش مأموران، یک انبار زیرزمینی سوخت قاچاق در شرق شهرستان شناسایی شد و در این عملیات، با حضور مقام قضایی، بیش از 182 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.
قاچاق سوخت در استان هرمزگان نهتنها یک مسئله اقتصادی است، بلکه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی عمیقی بر زندگی جوانان این منطقه دارد. این پدیده، که عمدتاً به دلیل تفاوت قیمت سوخت بین ایران و کشورهای همسایه رخ میدهد، باعث شده برخی از جوانان به جای ورود به بازار کار قانونی، به فعالیتهای پرخطر و غیرقانونی روی بیاورند.
شهر بندرعباس از کمبود تاکسی در سطح شهر و فرسوده بودن تاکسیها گلایهمند هستند. باتوجه به آمدن فصل گرما و خرماپزان بندرعباس، درست بودن کولر تاکسیها از الزامات است.
در هرمزگان، خاک هنوز زنده است؛ اما نفس کشاورز به شماره افتاده. از میناب و رودان تا حاجیآباد و بندرعباس، فصل برداشت که میرسد، زمین پر از رنگ میشود؛ اما چشم کشاورزان استان بیفروغتر از همیشه است. محصول را که از خاک میکَند، میداند قرار نیست همهشان جایی بروند.
در حادثهای ناگوار که امروز در بلوار شهید رجایی بندرعباس رخ داد، یک خودروی حامل سوخت قاچاق واژگون شد. به گزارش منابع محلی، این حادثه در ساعات ابتدایی روز اتفاق افتاد و موجب اختلال در تردد خودروها در این منطقه شد.
خبری که طی روزهای گذشته موجب بهت و حیرت مردم و کارشناسان شد و جامعه را در شوکی عمیق فرو برد، خبر کشف لولهای به قطر یک و نیم اینچ و به مسافت دو کیلومتر در بندرعباس بود که قاچاقچیان بوسیله آن مقدار زیادی سوخت هواپیما را که از گرانترین سوختها در دنیاست از گردونه توزیع خارج کرده و احتمالاً با انتقال به کشتی آن را در خارج از کشور به فروش رسانده و روزانه میلیاردها ریال از سرمایه مملکت را به جیب میزدند.
کشف یک انشعاب غیرمجاز سوخت با ظرفیت برداشت 70 هزار لیتر در روز در بندرعباس
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک