جدید به قدیم
هفدهم مرداد در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار ثبت شده است و مناسبت آن شهادت محمود صارمی خبرنگاری است که با قلمش از دگم اندیشی و افراط گرایی حاکمان واپسگرا و قرون وسطایی وقت افغانستان می گفت و می نوشت و در آخر وجود قلم را تاب نیاورده و حرمتش را شکستند و فریاد حق طلبی یک خبرنگار را با گلوله و باروت خاموش کردند.
اواخر فروردین ماه امسال با دوستان علاقمند به علم گردشگری در استان هرمزگان، تصمیم گرفتم به بستک سفر کنیم. زمانی که راهی سفر شدیم، هوا خنک بود.
حادثه آتشسوزی در پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس بار دیگر ضعف اطلاعرسانی در بحران را به نمایش گذاشت. پیش از ظهر روز پنجشنبه 17 اسفند ماه حادثهای در یکی از پالایشگاههای غرب بندرعباس رخ داد و در سایه عدم اطلاعرسانی و پاسخگویی به رسانههای داخلی بار دیگر رسانههای فارسی زبان خارجی مرجع انتشار خبر شدند.
خبرنگاران صبح ساحل در این غرفه به تشریح لباس سنتی و بومی و ظرفیت های گردشگری این استن به اهالی رسانه کشور پرداختند. بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران پس از ۶ سال وقفه روز یکشنبه با یک شعار خاص در مصلای امام تهران افتتاح شد. "نجستم همیشه جز از راستی" شعار بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههاست. این رویداد 3 اسفند پایان یافت . عکاس: پرنیان بلوچی
«سید محمد هاشمی»، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران و مطالبه گران هرمزگان در خصوص کمبود اعتبارات فرهنگی و مدیریت ارشاد در جزیره قشم گفت: در خصوص جزیره قشم، امیدواریم با صحبت هایی که با ادریس راموز" معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم شده، بتوانیم مشکلات استان و الخصوص جزیره قشم را کاهش دهیم. هاشمی افزود: از راهکارهای فرهنگی پیشنهادی استقبال می کنیم.
شهروندان با ارسال تصاویر و ویدیوهایی از ترافیک سنگین در محدوده میدان سایت بندرعباس تا قلاتو خبر دادند. یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار صبح ساحل گفت:« به علت تصادف در محدوده میدان سایت تا قلاتو از ساعت 6 تاکنون ترافیک است و کامیونداران از انتظار در صف طولانی ترافیک معترض شدند».
ضرورت کار رسانهای، این روزها بهکرات بر زبان مسئولان جاری میشود اما فاصله گفتار مسئولان تا عمل آنها بسیار است. رهبری در دیدارهای اخیرشان بارها بر اهمیت کار رسانهای تاکید کرده و ضعف دولت در این خصوص را تذکر دادهاند.
رییسجمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی، خبر خوش توزیع شیر در مدارس به منظور حفظ سلامت جسمانی دانشآموزان را در حالی اعلام کرد که این اقدام مهم از سال ۹۶ متوقف شده بود.
ساکنین کوی ملت، کوچه سلمان فارسی 19 بندرعباس از سرازیر شدن آب فاضلاب در کوچه های این محدوده گلایه دارند. یکی از ساکنین این محدوده به خبرنگار صبح ساحل می گوید:« مقدار زیادی از آب فاضلاب شهری در کوچه های کوی ملت جاری شدند که این امر موجب حضور پشه آئدس، حیوانات موذی و بیماری مردم این محدوده می شود. لطفا از مسئولان خواستار رسیدگی و اصلاح این معضل شوید».
شهروندان از درهای بسته نمازخانه بوستانهای بندرعباس گلایه دارند. یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار صبح ساحل گفت:« امروز ظهر برای تفریح به بوستان ولایت رفتهایم و برای خواندن نماز به نمازخانه مراجعه کردیم اما با درهای بسته مواجه شدیم. مگر نمازخانهها برای خواندن نماز ساخته نشدهاند، چرا هنگام نماز درهای آنان بستهاست؟ لطفا از مسئولان خواستار پیگیری و بازگشایی درهای نمازخانه بوستانهای بندرعباس شوید».
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک